• karet

Vilken sorts människa skulle vara godast att äta?

Kom att tänka på detta när jag låg och blev masserad av sambon tidigare idag.
    Jag har fått ont i vad jag kallar "fläskfilén" på jobbet och det fick mig att vandra vidare i tankarna till vilken sorts människa som skulle vara godast att äta.
    Skulle det vara en bodybuilder som är stark men egentligen har mer volym än massa (så att säga), kanske en sån där "Sveriges starkaste man"? Gymnaster/Dansare som endast har muskler, inget fett och är riktigt "smala/fitta".
    Eller är överviktiga godast?

Vad tror ni, och varför? 

Jag får för mig att "Sverige starkaste man"-människor skulle ha godast kött.

(OBS!! Detta är bara en rolig tråd, absolut inget seriöst menat om nu någon skulle tro det)         

• Svar på tråden Vilken sorts människa skulle vara godast att äta?
  • Pallas

Wow! Måste bara tumma upp den här uppfriskande trådstarten! Ska fundera lite och diskutera med min omgivning innan jag svarar.

• Lilla fjunet

Jag skulle oxå tippa på sådana muskel män. Blir lite som broiler kyckling lixom=)

• Anton Chigurh
    Fläskkött med insprängt fett är det godaste, således går Bodybuildern bort, iaf om han är hårt deffad, är det en halvfet jävel med mycket muskler borde det dock vara tämligen välsmakande....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Eerie

spontant tänker jag spädbarn.

• The Green Witch

Lite fett gör ju det hela saftigare, men det får ju inte bara vara fett.
    Mört kött med lite fett insprängt...

En ung löpare mellan träningsperioderna kanske? 

• The Green Witch
    Eerie skrev 2012-06-25 14:04:21 följande:
    spontant tänker jag spädbarn.
    Hmm, ja du har en poäng där. Lite som spädgris ...
    Uppfödda på fet modersmjölk. 
  • karet

Men det krävs väl lite muskler för att göra kött gott? Eller? Isf är väl kanske inte spädbarn det ultimata?

• The Green Witch
    karet skrev 2012-06-25 14:52:35 följande:
    Men det krävs väl lite muskler för att göra kött gott? Eller? Isf är väl kanske inte spädbarn det ultimata?
    Fast alla har ju muskler, även spädbarn, även om de är små och inte så utvecklade.

Jag inbillar mig att möra små muskler är godare än tränade. Det känns som om det kanske skulle bli trådigt och eländigt då? Inte så lätt att tugga igenom? 
  • Excentriskan

Hm Köttätande djur blir lätt stark i smaken, stressade djur blir sega, så även väldigt tränade sådana.

Skulle nog äta en normalviktig vegetarian som inte tränar utan är mest overksam. Och kanske runt 18 år gammal. Lårköttet och kanske överarmarna samt vaderna. Vi människor har inte mycket till filé tyvärr. Och rumpan är nog mest vitt fläsk tror jag.

Hm undrar om det är som med den där boskapen man maserar med öl? eller var dem whiskey? Tja lite av det kanske skulle sätta lite smak också. Samt om de ätit mycket majs. (som majskycklingar). 

Blir till ett långkok med morötter och fond. Potatis och sallad till. Samt ett glas rödvin.   

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Kimona

Någon med mycket muskler men heller inte för lite fett. Blir en smarrig marmorerad köttabete

• hysteria

En pojke innan puberteten skulle jag tro, så 11-12 årsåldern (tror jag, har inga bröder) 

Muskelknuttar är nog inte så värst gott utan passar nog bättre till att koka soppa på, eller kanske kalops? 

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • kvs

Vad gäller nöt och vilt anses ju gärna kvigor vara det bästa och jag kan tänka mig att det är detsamma för människor. Så min röst faller på normalbyggda tjejer i övre tonåren.

• Tygtiiger

Jag tror unga sumobrottare är godast. Välgödda men ändå med mycket muskler. Borde bli fina marmorerade biffar.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Voluptuous Shalimar
    Anton Chigurh skrev 2012-06-15 23:59:51 följande:
    Fläskkött med insprängt fett är det godaste, således går Bodybuildern bort, iaf om han är hårt deffad, är det en halvfet jävel med mycket muskler borde det dock vara tämligen välsmakande....
    Ich stimme dir zu. 
  • Sanningsdan

Jag läste nånstans (var läser man sånt, Cannibals' guide to Fine Cooking?) att en vit kvinnas underarm samt det lilla stycket mellan tumme och pekfinger skulle vara det absolut möraste.

• Lavish

Jag tror nog att en ganska vältränad person som ändå har lite fett kvar är godast. Tänker mig att människa smakar ungefär som gris och att för mycket fett bara blir sladdrigt och slafsigt, tycker om fast kött.

Svar på tråden Vilken sorts människa skulle vara godast att äta?