• Sandrella

Ägglossningstest vid överstimulering, högt lh?

Hej!

Har en liten fundering kring ägglossningstest när man är överstimulerad. Äter pergotime sen januari, en enkelkur resten dubbelkur.
    I Torsdags för en vecka sen var jag på vul och då fanns ca 10äggblåsor som var mellan 10-12mm och ett på 16mm. Borde ha ha ägglossning på lördagen enligt läkaren. Och det fanns en liten chans ändå att bli gravid.
    Nu undrar jag om ägglossningstestet visar positivt längre när man är överstimulerad?
    Har fortfarande lika starkt streck som kontrollstrecket. Och har haft extremt ont i magen sen i fredags!!

Tacksam för svar om någon vet =)

• Svar på tråden Ägglossningstest vid överstimulering, högt lh?
  • PimPim1

Hej

Det var en tid sedan du skrev detta men jag måste skriva och berätta att jag misstänker samma sak. Jag har haft mycket starka positiva streck sedan dag 11 och är nu på dag 19. Jag använder billiga testers stickor och är van testare. Teststrecket är minst lika starkt.. Mitt hopp står till att jag hade äl dag 12-13 eftersom ät testet dag 12 var extremt.. teststrecket var nästan svart så mörkt var det.

Jag tar dock inte pergo utan royal jelly fram till tempökning dag 14. Men har fortsatt testa ändå, kanske dumt men jag hade gärna sett en negativa tester så jag vet att fertila tiden är över.

Har du listat ut om det kan vara så att man blir överstimulerad? Hur länge höll det på för dig?

Svar på tråden Ägglossningstest vid överstimulering, högt lh?