lillasyster får inte följa med på storebrors skolavslutning.
Vet inte riktigt var jag ska börja.
Jag o min dotters pappa har varit tillsammans i snart fyra år.
Har varit väldigt mycket upp o ner. Till största delen har det berott på att han tillät sin sons mamma (som han har sedan tidigare) att ta alldeles för stor plats. Och p.g.a. att sedan vi fick våran dotter gemensamma dotter ( 2 år nu) ihop, märkte jag att han särbehandlade henne, så att hon kom i skymundan. Antagligen hade han inte knutit an till henne ordentligt...
Vi bor på var sitt håll.
Sedan tre månader tillbaka har han ett nytt jobb med väldigt oregelbundna arbetstider, mycket nattarbete.
Så p.g.a det träffar han våran dotter väldigt lite, och sin sex -åriga son.
Nu dom senaste tre veckorna har hon bara sovit över hos honom två ggr. När han kommer till mig efter jobbet sover hon.
Om några dagar ska hans son ha skolavslutning, och då tog han ledigt. Men slutar 03 på natten. Eftersom han är så sällan med henne, vill jag att han tar till vara på sin lediga tid med dottern som är två år. Föreslog att han kan komma direkt hit efter avslutat pass för att ta med sig dottern på skolavslutningen. Så rent praktiskt är det inga hinder för det.
Då får jag till svar: Har träffat sonen så lite ( nu den senaste månaden har han inte träffat dottern mer än sonen)
Han behöver få egen uppmärksamhet; har träffat han så lite.
Sedan säger han: hon kommer ändå inte gilla det.
JO det kommer hon, speciellt få höra alla barnen sjunga!
Sen säger han:
-Jag hämtar henne på dagis senare. Vill vara med honom en stund själv först.
-Jag kommer vara själv med henne när storebror reser bort, säger han...
Nu är saken den att det blir inte mer än förut, då han jobbar som han gör.
Då sa jag: Ok, nästa vecka om du ska ha barnen ngn dag, säger du att du inte kan ha sonen, för du ska ägna dig o dottern.
Då skrattar han bara.
Känns bara absurt att hon är i vägen för storebror o inte får vara med
Hade hoppats på att han ville låta henne vara ledig fr dagis o få följa med.
Nu i helgen sov pojken ensam över hos pappan fr Fre -Lör. (då fick dom egentid) Dottern var hos mig.
Han skulle komma över och hämta henne på förmiddagen. Då skyller han på ryggont. Så jag traskar över dit. Sen säger sonen att dom varit ute o cyklat... "Ryggont"? Behövde avlastning, blir trött att ensam sköta henne hela tiden själv, då ska man även gå över med henne, Suck...
Han kunde om hans dyrbara ledigtid med henne varit viktig, kommit och hämtat henne tidigare i stället för att cykla.
Hade han varit mycket med dottern, hade det varit en annan sak, då hade jag förstått honom.
Hur skulle ni tänka runt det? blir galen på honom, han förklarat hur jag tänker, men han säger bara att jag är "sjuk i huvudet", snällt sagt. Så nu är vi inte vänner direlkt..
.
Snälla kom med råd och synpunkter som jag tacksamt tar emot!