5 år och kissar fortfarande på sig!
Nu är jag less!Min nyss fyllda 5-åring kissar ner sig hela tiden!Har provat allt,hot,belöning,rutiner. Funkar ett tag men sen är vi tillbaka på ruta 1 igen.Får tjata heela tiden,men han vägrar gå av nån anledning. Det är först när jag upptäcker att han kissat ner sig och tvingar han till toaletten som det går. På BVC säger dom bara det är normalt,men det är ju HELA TIDEN??
På dagis går det någorlunda bra faktiskt,men dom har problem med att han har svårt avbryta leken för att göra andra saker, tex när dom ska gå ut el. sätta sig och äta. Tänkte om det kanske hänger ihop på nåt sätt,att han har svårt avbryta det han håller på med hemma för att gå och kissa?Nån som har nåt tips el. råd??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-17 17:46
Kommer lite uppdatering.maken har varit hemma på semester och jobbat med toabesöken,då kissade sonen inte ner sig en enda gång!Tyvärr så blev det jourdagis direkt efter hans semester och där var dom lite slappa med att se till så barnen gick på toa och han kissar ner sig konstant på dagis.Går bättre hemma dock,men måste påminnas hela tiden!