• Bunny s

Sen äl med pergo, ge inte upp!

Hej tjejer!

Skriver från mobilen så inlägget kan bli utan returhopp :p

Jag vill bara säga att jag åt en dubbelkur pergo och trodde det inte skulle bli någon äl efter 3 vul dag 11,14 och 20 i cykeln.
    Men så fick jag mina första älkänningar någonsin, dag 29 och tog ett ältest som var positivt.
    Mensen kom (tyvärr) sen dag 44.

Någon mer som varit med om en väldig sen äl?

Så ge inte upp :)

• Svar på tråden Sen äl med pergo, ge inte upp!
  • isadora81

Jag fick ägglossning dag 47. Dock kom mensen som vanligt 14 dagar efter detta.

• Babybel

Spännande. Gör min första kur nu (sista tabletten igår) och ska göra vul på torsdag.
    Ni som fått sen äl, har ni PCO el inte?

• isadora81

Jag har precis fått konstaterat pco men jag ägglossar av mig själv ibland. När jag fick pergotime så ägglossade jag dock senare än nånsin. :)

• Babybel
    isadora81 skrev 2012-06-12 12:21:23 följande:
    Jag har precis fått konstaterat pco men jag ägglossar av mig själv ibland. När jag fick pergotime så ägglossade jag dock senare än nånsin. :)
    Jag vet ju inte direkt om jag ägglossar på egen hand eftersom jag har ätit p-piller så länge och fick pergotime innan första mensen efter p-pillerstopp. 
    De vul du gjorde, visade de inte att äggblåsorna vuxit alls? 
  • isadora81

Jag testade bara pergotime en gång och då gjorde gyn ingen vul. När jag gick tillbaka eftersom det inte funkade så togs nya prover och då visade det sig att jag hade högt tsh. Efter det fick jag levaxin och innan värdena är nere så ska jag inte prova pergotime igen. Där är jag nu. :)

• talia

Typ dag 23. Och blev dessutom gravid - två ggr om! Har pco och aldrig äl av mig själv...

• elith

Va glad jag blev när jag hitta den här tråden! Var på vul igår cd 13 efter avslutad dubbelkur pergo. Hade bara ägg som var på 8-10 mm blev helt förstörd å kände att det inte blir nån äl den här gången heller! Men nu när man läser att fler fått äl senare med pergo stiger hoppet en aning!

• Lindulf

Jag fick min blödning igår efter att ha ätit pergotime för andra gången. En besvikelse såklart..
    Första gången jag åt dom och sedan var hos gyn hade det knappt hänt ngt, bara en vecka senare när jag var där igen var äggen "övermogna", så där gick det fort!
    Denna gången har allt varit precis som en "vanlig" cykel på 30 dagar. Ägglossning efter 15 dagar och en blödning 15 dagar efter det. Känns tråkigt att det inte ville sig när väl det andra fungerade... Man blir stressad!

• elith

Förstår hur du känner med stressen! Det känns som att alla man känner får barn nu och man vill ju också! Ska du börja på en ny kur då eller? Dubbel kur eller?

• Bunny s

Hej tjejer :)

Hur går det?

Månaden efter fick jag ägglossning igen med trippelkur, men inte dag 29 utan dag 23.
    Var på 2 vul dag 13 (ett ägg på 10 mm) och någon dag senare hade inget hänt.
    Sen dag  23 hade ägget under en veckas tid endast växt 5 mm men då blivit 17 mm.
    Släppte med hjälp av Ovitrelle (ägglossningsspruta) dag 25.
    Mens 14 dagar senare.
    Kunde tyvärr inte försöka bli med barn den ägglossningen då min kille blev tvungen att åka iväg dom dagarna. 
    Så om ni använder er av Provera eller liknande för att framkalla mens efter en utebliven ägglossning, vänta ett tag till.
    Jag ångrar så här i efterhand då jag månaden innan dom här sena äl tog provera då min gyn trodde det var kört dag 20 i cykeln. Kunde mycket väl ha blivit en ägglossning senare då med!

Nu väntar jag på fortsatt utredning på fertilitetskliniken. Har blivit kallad den 16 augusti.
    Fick remiss dit från min gyn då hon är tveksam på om pergo är rätt behandling för mig pga så långa och oregelbundna ägglossningar. Hoppas så mycket på sprutor!
    Känns ju så jävla segt att ha cyklar på 39 och 44 dagar liksom! 

• Bunny s

Förresten, har pco:s.
    Blev gravid i början på det här året, av en egen spontan ägglossning.
    Slutade i missfall vecka 7.
    Tog sen 2 enkelkurer och sammanlagt 4 månader innan jag fick en ägglossning efter missfallet.'
    Depp depp.. Men man kämpar på.
    Fler som haft missfall? 

• elith

Hade ägg på 10 mm vid vul igår (cd 13) så antar att vi får köra på med äl test nu ett litet tag. Kan inte ringa min läkare föräns om två veckor då han är på sem.. Antar att om det inte fungerar den här gången att det blir en omgång pergo till. Men jag hoppas ägget vill växa på sig och släppa å att jag är en av dom som kanske får senare äl! ;) förstår hur du känner med långa cyklar! Har själv allt ifrån 32-44 ibland längre :(

• elith

Fick idag CD30 glad gubbe på CB äl test! Hoppas hoppas hoppas det vill ta sig!!

Svar på tråden Sen äl med pergo, ge inte upp!