• minkamp

Lchf och mens - PANIK!

Oh även om jag är inne på familjeliv.se så är det sista jag vill just nu att vara gravid, så nu ska ni LCHF-anhängare få säga vad ni tror om mitt problem.

Jag har ätit LCHF i snart 1mån (mår jättebra av det, men har haft omställningssvårigheter såsom trötthet tex) och äter samtidigt ppillren Yasmin 23, där jag alltid får mensen 4dgr in i "uppehållsveckan" av ppillren.
    Nu är det första dagen på "uppehållsveckan".. tog sista tabletten på kartan igår vid lunchtid och fick IDAG mens?!
    Har de senaste 2-3dagarna (medan jag åt ppiller) kännt det vanliga draget i livmodern jag kan känna innan mens.

Är detta vanligt med lchf? Borde jag göra grav.test?? Vad händer?
    Det sista jag vill vara nu är gravid...

• Svar på tråden Lchf och mens - PANIK!
  • minkamp
    Momalicious skrev 2012-06-12 10:19:36 följande:
    Du har väl bara fått mensen lite tidigt.
    Jo och det är jag ju medveten om :)

Puffar för mera svar från LCHF-are!
  • yena89

LCHF påverkar hormonerna. Det är nog ingen fara.

I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • Duefigli

Min mens var totalt upp-och-ner under de första månaderna som jag åt enligt LCHF. Jag blödde nästan hela tiden de första sex-åtta veckorna, sedan dess har mensen stabiliserats men krånglar igen om jag gör uppehåll från LCHF.

• minkamp
    Duefigli skrev 2012-06-12 14:31:30 följande:
    Min mens var totalt upp-och-ner under de första månaderna som jag åt enligt LCHF. Jag blödde nästan hela tiden de första sex-åtta veckorna, sedan dess har mensen stabiliserats men krånglar igen om jag gör uppehåll från LCHF.
    Ja det låter onekligen som att det är LCHF'en som ställer till det, hoppas bara jag slipper blöda lika ofta/länge som dig :)

Det är inte som mens nu heller, mest som nått småskvätt? sen mellanblödning kanske?

Det som säkert triggade igång hormonsvallet var igår när jag syndade och åt tre korvbröd till korven, enda gången på 4v som jag fuskat men har ff dåligt samvete, sen kommer detta som ett brev på posten liksom!
Svar på tråden Lchf och mens - PANIK!