• Alvi

Firar ni skolavslutningar?

Min äldsta har sin första skolavslutning på torsdag och jag vill så gärna uppmärksamma denna stora dag. Jag minns inte att jag själv blev firad, men jag minns ändå känslan av att det var något stort som hände.

Min dotter har ett funktionshinder och kommer nog inte se skolavslutningen som någon jättestor grej, men inför kommande år, med de yngre syskonen och så, vill jag gärna få till en mysig tradition, OM det nu behövs. Vi hade väldigt lite traditioner i min familj, och vill gärna skapa såna nu när jag själv är förälder.

Men HAR folk skolavslutningsmys på något vis, och isåfall hur?    

• Svar på tråden Firar ni skolavslutningar?
  • 010306

Vi brukar fika lite efteråt hemma bara. Barnens mormor och min bästa vän kommer

• TrailerTrash

Vi brukar gå på cafe och äta bakelse på skolavslutningar

I love the smell of shit in the morning
  • principessan

Baka tårta. Ut och äta. Gå på picknick. Åka till badland. Bara att börja med nått mys och göra samma nästa år jue...

• cosinus

Vi har ännu inte gjort något. Jag kan tänka mig att gå på cafe och fika eller något sådant men förra året så drog vi på semester direkt efter kyrkan (vi hade helt enkelt ingen annan dag att åka för att få ihop det) och i år drog vi på kusinens studentfirande. Men tanken är inte dum ;)

• CherstinBovington

vi ska fira :) hon går ut skolan tidigt på morgonen, så efter avslutningen i kyrkan går vi hem, åter lite fika, går ner på stan igen för att se studenterna gå ut och åka flak, sen fika igen på stan, glass eller dylikt. på kvällen ska vi grilla hos mormor och ha mysigt :) bara lite extra speciellt!

Svar på tråden Firar ni skolavslutningar?