• Tetrisan

Långa tjejer! Svårt med byxor.

Är man över 180 lång är det sannerligen inte lätt att hitta byxor som är lagom långa, utan att vara flera nr för stora i midjan.
    Var köper ni era byxor? Vi kan väl hjälpas åt och tipsa varandra :)

Jag har ett par LÅNGA toksnygga kornblå (knall-blå) chinos som min syster köpt åt mig i London, men som är för stora i midjan. Någon som har 42 i storlek som är intresserad kanske? :)

• Svar på tråden Långa tjejer! Svårt med byxor.
  • Mrs H 82

Jag är typ 176cm och köpte jeans från mango som jag får vika opp, så kanske du hittar där! De har också en nätbutik med väldigt snabb service! :)

• plastkotte

New look har en avdelning som heter tall vet jag, vet dock inte hur längderna är där eftersom jag handlat på vanliga avdelningen då jag är 168 lång (kort). Hur som helst så gillar jag new looks kläder och vet att dom oftast har exakt samma kläder på "vanliga", tall och mamma avdelningen. Jag köpte tex ett par snygga mammashorts, och exakt likadan fanns att köpa fast utan resår i midjan. Antar att de är samma på tall avd, att dom har samma byxor och jeans bara att dom är längre helt enkelt :) www.newlook.co.uk

• jelina

Har för mig att Danmark är längre i genomsnitt och därmed längre byxor, VILA är ett exempel som jag tror mig minnas... Värt att testa kanske... Annars är väl jeans kanon då du kan välja mellan många olika!

• diddi60

Det finns kläder här i Sverige för långa nu, webshopen heter tallvibes.se och garanterat så passar de nästan alla långa, då de är gjorda efter en 1.88 cm lång modell.

• wilhelm50
    diddi60 skrev 2013-06-30 00:03:06 följande:
    Det finns kläder här i Sverige för långa nu, webshopen heter tallvibes.se och garanterat så passar de nästan alla långa, då de är gjorda efter en 1.88 cm lång modell.

Tjejer hur är det med skor när man är lång tjej här ni inte större fötter också, nyfiken
  • diddi60

Många ha det ja*ler*. Tur det, annars blir det oproportionerligt. Själv har jag bara 41 till 1.88cm längd.

• wilhelm50
    diddi60 skrev 2013-07-12 21:22:40 följande:
    Många ha det ja*ler*. Tur det, annars blir det oproportionerligt. Själv har jag bara 41 till 1.88cm längd.

Ja det verkar helt iordning tycker jag, intressant
  • wilhelm50
    wilhelm50 skrev 2013-07-12 21:29:50 följande:
    Ja det verkar helt iordning tycker jag, intressant

Vore kul med fler kommentarer håller ni långa tjejer med eller,
Svar på tråden Långa tjejer! Svårt med byxor.