jag har använt mig av vanlgit sunt förnuft - vilket är det enda som fungerar.
Inga konstigheter, inga specialdieter, inga fusk eller genvägar.
*Jag äter precis allt i matväg.
*Slutat med smörgåsar helt å hållet - ersätter mjukt bröd med gott knäckebröd. Om jag äter en skiva mjukt bröd väljer jag ett mörkt osötat bröd tex pumpernickel eller liknande.
*Lördagsgodis endast. Fikabröd och efterätter är också förpassat till helgen.
*Har en sodastreamer hemma, vilket gör det löjligt enkelt att ersätta slibbig läsk med gott kolsyrat vatten. Smaksätt gärna med några goda vattenessenser om man är less på vanlig vattensmak. Har helt slutat dricka läsk. Inget jag saknar alls eftersom jag får min kolsyrade och kalla dryck ändå.
*Äter alla måltider, fuskar aldrig. Äter frukost, lunch, middag och mellanmål.
*Lagar all mat från grunden så jag vet vad jag faktiskt stoppar i mig, inga halvfabrikat eller färdiga middagar.
*äter enligt tallriksmodellen. Det som inte får plats på tallriken det ska inte heller ätas. Kompletterar måltiden med ett stort glas bubbelvatten och en god skiva knäckebröd. Är jag sugen efter maten så tar jag frukt som "efterätt" .
*Har alltid en skål med sallad i kylen, bra att ta fram till alla måltider och att ha som perfekt mellamål med tex bara lite keso till eller med ett par skivor skinka.
*För att hålla blodsockret på jämn nivå så är det viktigt att man faktiskt äter på regelbundna tider och inte fuskar med maten. På så sätt minskar automatiskt sötsuget och sug efter slisk och onyttigheter.