• sys

Bra mjölkfri kost för viktnedgång?

Är mjölkproteinallergiker och ska ge mig på att tappa några kilon... Någon som har tips på hur jag kan lägga upp kosten? De flesta säger LCHF, men den innehåller för mycket mjölk, och ersättningsprodukterna alldeles för mycket kolhydrater.

Enklast är nog bara att äta vettigt och mindre portioner, men hade tänkt få en kick start på något sätt. Så tips :)

we begin our lives when we die
  • Svar på tråden Bra mjölkfri kost för viktnedgång?
  • yena89

Man behöver inte använda mejerier med LCHF.
    Går likabra utan. Man får till och med bättre viktnedgång utan mejerier, som vi egentligen inte ens borde äta.

I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • sys

Om jag har uppfattat LCHF rätt så skall man "ersätta" kolhydraterna med proteinet från mjölken, eller är jag ute och cyklar då? 

we begin our lives when we die
  • Faile

Jag äter lchf och har tagit bort alla mejerier, inte bara mjölken. Lite svårt är det i början eftersom tex ost är bra att ta till vid nödhunger ( när man vill ha nåt snabbt ) eller sug. Men det är en vanesak som med allt annat.

Bra utbytesprodukter ( oavsett vilken diet du nu väljer ) kan vara getost, fårost, kokosmjölk och kokosgrädde tex. Nu vet jag inte om mjölkproteinallergiker är allergiska mot allt mjölkprotein och då funkar ju inte get och fårosten.

Ditt sista inlägg förstår jag inte riktigt, kanske bara är jag som trött    

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Bra mjölkfri kost för viktnedgång?