• brassa

äl tester

Skulle vilja ha lite hjälp med mina tester. Är helt förvirrad efter denna vecka trodde nåt va på g  början på veckan men känns som om flera är op gränsen till possitvia?
    Förrut har jag sett när jag haft possitvit men inte denna vecka, har ätit pergotime kan det ha nåt med sakn att göra?

• Svar på tråden äl tester
  • brassa

Ingen som har tagit pergorimw som oxå fått " possitiva" äl test så många dagar?

• Lillstoran

Jag har ätit Pergotime flera gånger. Vet faktiskt inte då jag bara testar till stegringen och sedan slutar. En gång testat även efter men ändå fått stegring bara två dagar. Det brukar synas starkare och starkare när det är på väg men har också varit med om att det inte syns alls och nästa dag är stegring, halvstegring, blankt, blankt, stegring så alla varianter finns. Ibland undrar jag om man kan lita helt på testen. På Hudfinge när jag fick ÄL sprutan kl. 19.00 lördag skulle ÄP ske måndag 08.30. Så förtydligande. Ägglossning sker inte vid stegringen utan 36 h efter. Svårigheten är dock att veta när det slår om. Vid insemination ska man testa 3 ggr dag för att se exakt när det slår om.

• brassa

Okej tack för svar, tror inte man kan lite helt på testen faktiskt tänkte bara kolla eftersom det är första månaden med pergotime så jag ville veta ungefär när äl skulle komma. Nästa månad blir det nog digitala äl test om det skulle behövas eller så kör man bara varannan dag:=)

Svar på tråden äl tester