• Rasmus101102

Itrims viktminskingsprogram! Eller annan diet.

Jag har precis börjat itrims viktminskings program..
    Kör snabba metoden vilket innebär vcld i 3 veckor och sen lcd i 9 veckor.. Målet är att gått ner 18 kilo till nästa hälso analys som äger rum slutet av augusti..
    Totalt sett är målet -25 kilo på lång sikt..
    Hoppas det är fler som vill följas åt. Spelar ingen roll vilket program du går efter , vill ha pepp och kunna peppa..
    Om du har hållit på ett tag tar jag gärna emot tips hur och vad ni åt när ni fick äta osv..

Sommaren är en svår utmaning men klarat vi detta klarar vi allt.. Hoppas ni vill följa med:)

• Svar på tråden Itrims viktminskingsprogram! Eller annan diet.
  • Rasmus101102

Mitt start BMI 31.8
    Längd 180
    Vikt 102.9

Mål till augusti -18
    Dröm vikt 77

Diet/träning itrims viktminsknings program.
    Start 8/6-2012.

• Rasmus101102

Ingen som vill hänga på eller som håller på redan?
    Jag är inne på dag 2 nu med vlcd och det känns helt okey:)
    Jag längtat tills den 19/6 när jag får ställa mig på vågen och förhoppningsvis så visar den massa minus:)

• MoonFlight

Vi ska till itrim på måndag för väga/mäta osv (deal från Groupon) dock äter vi lchf.

• Rasmus101102

Va kul vi kan väl följas åt.. Hur länge ska ni köra?

• Rasmus101102

Hur gick det på itrim:)

• MoonFlight

Det gick bra, ska dit på onsdag för att kolla in träningsgrejerna och köra en vända... Spännande med 8 mån tös med...

• cherrycupecake83

Hej, hej! hänger gärna på.. jag har varit itriimare, cambridgare och extravaganzare och försökt gå ner med pulver och grejer men har hellre känt nu att jag kan inte "leva" på enbart pulverdieter så därför skall jag ta efter "dukan dieten" äta "riktigt" men ändå gå ner i vikt samt röra på mig!! men följs gärna åt här ändå....

på itriim när jag gick där för mer än 3år sedan så gick jag ner 10kg på 10veckor vilket jag anser som sunt. Jag trivdes faktiskt med att gå där, men efter att jag flyttade så blev det att jag avslutade mitt konto hos dem. De har en "sundare tänk" än xtravaganza som var "maniska" på allt vad mat var...  

• Rasmus101102

Vad kul att du vill följas åt..
    Jag är inne på dag 6 med vlcd och idag har det känts jobbig..
    Men det ska gå 6 dagar till nästa vägning..
    Längtar så så jag får se lite resultat..
    Har gått 10000 steg minst varje dag och målet är att träna 2-3 ggr i veckan och denna vecka har det hunnit bli 1 gång..
    Ska träna omorgon oxå är det tänkt..

Jag är så motiverad till att göra detta men det är mycket hinder redan nu.. Håller på att separera och är i princip ensammastående trotts att vi bor tillsammans ..
    Men så länge vi peppar varandra ska detta funka...
    Målet till väjningen är att vara under tresiffrigt:)

Vad innebär din metod?

• Rasmus101102

Hej.. Det är rätt dött i denna tråd men jag tänkte ändå uppdatera..
    Imorgon är det vägningen och jag är grymt nyfiken.. Ställt mig på vågen hemma lite för mkt och den visar - rätt mycket.. Så ska bli spännande att se alltihopa..

Hur går det för er?

• baralillamig

Det har gått åt heeelt rätt håll =) vägde mig senast i onsdags den 11 juli och vägde 89,5 kg.. 
    den 8 juni när jag startade vägde jag 102,9.. 
    heeelt sjukt.. och nu när jag gått över det lcd (3 veckor sen) kan jag inte må bättre.. det är super gott verkligen =)

målet till slutet av augusti var -18 kg då skulle jag väga 84, 9
    det är bara 4,6 kg kvar tills dess och har n ändrat och hoppas gå ner det till början av augusti =)

nya målet är att vara så nära 80 som möjligt innan september tar sin början..

helst 77-79.5 men det känns för mkt att hoppas på...

men på 6 veckor har jag alltså gott ner 13,4 kg..

(har bytt användarnamn) 

• baralillamig

innan fick jag ej på mig stl 46 varken i jackor eller byxor och 48 var på tok för stort..
    idag när jag var i affären satt 42 perfekt =)=)  

• baralillamig

hej tråkigt att ingen ville hänga med mig..

nu har det iallafall fall gått nästan 9 veckor på tisdag är det dax för vägning..

i måndags var jag och vägde mig och då hade jag lyckas gått ner totalt 20,4 kg..

helt sjukt jag känner mig helt otroligt lätt, gladare än någonsin och ja jag trivs med att se mig själv i spegeln..

jag vägde 82,5 måndagen den  6 augusti..

planen är så här tisdagen 14 augusti 80,9

måndagen  20 augsuti 79.5

måndagen 27 augusti 78

skulle vara underbart..att väga 78 eller mindre till 27 augusti.. sen börjar min verkliga resa.. resan tt behålla vikten...

• baralillamig

I tisdags var det dax för vägning igen.. Var lite nojjig då jag ätit frukost och lunch förra vägen.. Men ätit rätt och nu låg jag på 77,8.. Fantastisk.. Synd att ingen vill vara med på min resa.. På lördag ska jag börja äta middag.. Jag ska trappa upp nu i snabbare fart då jag är i mål om 0,8 kg.. Jag vill absoulut inte gå under 75 men skönt att ligga på 77 då har jag lite att bolla med.. Att väga 79 efter en helgs onyttigt kommer inte göra mig något . Men aldrig ska jag gå över 80 igen ..:)

• Barababar

Jag hänger gärna med i den här tråden. Hur går det för er andra?
    Jag är inne på tredje veckan av den tuffa rivstarten, alltså bara fyra shakes om dagen och 2 liter vatten.

Biverkningar som jag märkt är att jag fäller massa hår och nu börjar jag få lite rubbningar i min månadscykel. Jag mår rätt bra, men undrar hur sunt det här är egentligen....    

• Gladskit
    Barababar skrev 2012-09-06 21:17:40 följande:
    Biverkningar som jag märkt är att jag fäller massa hår och nu börjar jag få lite rubbningar i min månadscykel. Jag mår rätt bra, men undrar hur sunt det här är egentligen....    

Förmodligen inte särskilt sunt alls med tanke på att den energi som de här drinkarna ger till stor del kommer från kolhydrater/socker. Som kickstart när man är väldigt överviktig och behöver minska snabbt för att hitta motivationen... mnjae kanske. Men annars skulle jag aldrig svälta mig själv med en sådan här metod när det går att äta bra och näringsriktig mat och samtidigt minska i vikt.
    Viktväktarna är en modell som fungerar för många, LCHF passar andra som är känsliga för kolhydrater för att bara nämna några.
  • baralillamig
    Barababar skrev 2012-09-06 21:17:40 följande:
    Jag hänger gärna med i den här tråden. Hur går det för er andra? Jag är inne på tredje veckan av den tuffa rivstarten, alltså bara fyra shakes om dagen och 2 liter vatten. Biverkningar som jag märkt är att jag fäller massa hår och nu börjar jag få lite rubbningar i min månadscykel. Jag mår rätt bra, men undrar hur sunt det här är egentligen....    

När jag kört 3 veckor kände jag mig frisk.. Rubbningar kunde man få pga att kroppen stället in sig på att inte bli gravid.. Hår avfallet vet jag inte om det är en vanlig biverkning.. Kör du itrims program eller kör du själv.. Jag har nu ätit mat sen 2-3 veckor tillbaka.. Idag äter jag frukost lunch och middag riktig mat och ersättning till mellis (för att jag tycker det är bäst så) får äta vanligt mellis oxå om jag vill.. Jag går fortfarande neråt eftersom jag inte äter några kolhydrater förutom grönsaker och rotfrukter.. Men dom vill att jag börjar med ris/pasta/ potatis eller något annat alternativ snart.. Tänkte köra som jag kör nu ett tag till då jag inte saknar det andra speciellt mkt..
Svar på tråden Itrims viktminskingsprogram! Eller annan diet.