• flipparen

Vad skulle ni göra om det var era barn? Nakna tjejer födda 1993

Hej!

Såg en video häromdagen och jag kan säga att tjejerna har talang men jag vet inte hur jag skulle hantera detta om min dotter blev på det här viset. Skulle ni kunna hantera det?

Video:
    ">

• Svar på tråden Vad skulle ni göra om det var era barn? Nakna tjejer födda 1993
  • Ellaria

Eh... Jag kan inte riktigt svara på frågan men vad i helvete? Vad är det här för tjejer? En googling säger att de är från Lund? Varför har man inte hört talas om dem innan?

De är ju inte nakna iofs. Ena bröstvårtan syns typ.

You know nothing, Jon Snow
  • Alvi

Ja, med tanke på att det ser ut att vara en "riktig" musikvodeo hoppas jag att min dotter aldrig ens hade ställt sig i den studion med det manuset, utan att jag redan nu hade förklarat för henne att man ska ha respekt för sig själv och det är inte direkt lyckat att klä av sig näck inför en kamera och kleta ner sig inför "hela världen".

Så, förhoppningsvis är det ett ickeproblem.  

• skogsvitter

Videon var som tur är inte ens i närheten av så hemsk som jag trodde att den skulle vara utifrån rubriken, de är ju inte direkt nakna. Även att de är 19 år och alltså är myndiga och själva bestämmer vad de ska göra och inte göra. Men visst, särskilt roligt skulle det ju inte vara. Jag skulle dock vara betydligt mer upprörd om de bestämde sig för att bli nakenmodeller, strippor eller liknande. Det finns mycket värre saker att uppröra sig över anser jag, detta är trots allt vuxna kvinnor och inga 15-16 åringar, vilket förekommer för nakenmodeller tex.

• Lavish

hahahahaha

Är dom födda 93 är de ju myndiga så varken nakenheten eller knarket tycker jag är min grej att sköta så länge de inte verkar vara utsatta för övergrepp eller... sitter i skiten... hahahaha

Nä men allvarligt talat skulle mammahjärtat svälla över av stolthet om det var min unge. För jag har svårt att tro som Sisu att det är någon annan än tjejerna som kommit på idén. Förutsatt att de själva är kreatörerna tycker jag det prickar in många av de saker jag gärna vill att mina barn blir. Modiga, självsäkra, självständiga, kreativa. Jag skaffar inte barn för att de ska bli små duktiga kloner med skjortan knäppt så högt att de knappt kan andas. Om dom tycker det är kul att sjunga om bajs och visa tuttarna på nätet, och det är deras egen vilja, DO IT.

• flipparen
    Lavish skrev 2012-06-06 11:25:05 följande:
    hahahahaha

Är dom födda 93 är de ju myndiga så varken nakenheten eller knarket tycker jag är min grej att sköta så länge de inte verkar vara utsatta för övergrepp eller... sitter i skiten... hahahaha

Nä men allvarligt talat skulle mammahjärtat svälla över av stolthet om det var min unge. För jag har svårt att tro som Sisu att det är någon annan än tjejerna som kommit på idén. Förutsatt att de själva är kreatörerna tycker jag det prickar in många av de saker jag gärna vill att mina barn blir. Modiga, självsäkra, självständiga, kreativa. Jag skaffar inte barn för att de ska bli små duktiga kloner med skjortan knäppt så högt att de knappt kan andas. Om dom tycker det är kul att sjunga om bajs och visa tuttarna på nätet, och det är deras egen vilja, DO IT.
    Så du skiter i dina barn helt efter att de blir myndiga? Låter vettigt... Bara för att min 18åring skulle tycka att det var "kul" att dricka sig redlöst full varje dag och flasha snoppen på internet så betyder det inte att det är bra. Jag kommer hjälpa min barn livet ut..
  • Lavish
    flipparen skrev 2012-06-06 11:42:49 följande:
    Så du skiter i dina barn helt efter att de blir myndiga? Låter vettigt... Bara för att min 18åring skulle tycka att det var "kul" att dricka sig redlöst full varje dag och flasha snoppen på internet så betyder det inte att det är bra. Jag kommer hjälpa min barn livet ut..
    Jag kommer också hjälpa mina barn livet ut när de behöver hjälp. Jag anser inte att dessa tjejer behöver hjälp.

Det jag INTE kommer att göra är att säga åt mina barn exakt vad de ska göra resten av livet och göra allt vad jag kan för att stänga in dem i en trång mall av jantelag och hur man "ska vara".

Det är deras bröst. Inte deras föräldrars bröst. Myndiga tjejer bestämmer själva över sina bröst. Men det tycker inte du?
  • barnluktarbajs

Här kan ni läsa mer om tjejerna:

https://www.flashback.org/t1886569

Enligt tråden på Flashback har tjejerna gjort all musik själv, videon är regisserad av en av tjejernas bror, och deras föräldrar stöttar dem fullt ut. 

Själv tycker jag att de är väldigt roliga och kreativa, jag gillar att de vågar göra galna grejer som de själva tycker är kul! 

• kixan
    barnluktarbajs skrev 2012-06-06 14:56:39 följande:
    Själv tycker jag att de är väldigt roliga och kreativa, jag gillar att de vågar göra galna grejer som de själva tycker är kul! 
    Håller med! Och som sagt, de är dessutom myndiga och får göra vad tusan de vill, är Britney t.ex. så mycket bättre? De här tjejerna verkar åtminstone ha humor och självdistans.
    A -03, F -05, V -10 - karinkristina.wordpress.com -
  • barnluktarbajs
    kixan skrev 2012-06-06 15:15:56 följande:
    Håller med! Och som sagt, de är dessutom myndiga och får göra vad tusan de vill, är Britney t.ex. så mycket bättre? De här tjejerna verkar åtminstone ha humor och självdistans.
    Ja precis, de anpassar sig inte efter vad ANDRA vill ha, utan verkar göra det de själva vill göra. Kul med tjejer som inte måste vara perfekta hela tiden, utan vågar skoja och sticka ut. Och det märks att de verkligen har kul! Glad
Svar på tråden Vad skulle ni göra om det var era barn? Nakna tjejer födda 1993