• banannie

Hur går undesökningen för PCO till?

Hejhej! På torsdag har jag tid hos en spec. läkare för att undersökas om jag har PCO. Så jag undrar hur en sådan undersökning går till, är det VUL och blodprov eller så?

Och ni som har PCO och fått behandlig, hur har det hjälpt er, har ni gått ner i vikt? Håret blivit mindre?

Tog oss 1.5 år att få till vår son, inte så jättelång tid om man läser... Men under graviditeten gick jag ner mkt i vikt. När jag gick in på förlossningen hade jag gått upp 3 kilo sen jag blev inskriven. Min kroppsbehåring blev mycket mindre, kan inte säga att den försvann men jag var väl lite mer än normalbehårad, tillskillnad från nu när jag ser ut som en apa igen   Så rent fysikt verkade det kanon för min kropp att vara gravid och den blev mer kvinnlig av att vara gravid, så jag hoppas om det är så att jag har pco att hormonbehandlig hjälper på samma sätt... :)

Tacksam för svar :)      

• Svar på tråden Hur går undesökningen för PCO till?
  • Mysans

Räkna med VUL och några blodprover. Krävdes för mig. Lycka till!

• banannie

nu har jag varit på undersökning. räckte med ett vul så såg han direkt att jag hade pco . Fick diane utskrivet ... och nu då? känns iallafall skönt att veta.

Svar på tråden Hur går undesökningen för PCO till?