Jag och sambon har också gått på repro på Akademiska. Kan hålla med om att de ibland säger underliga saker, som om de inte riktigt har koll på historiken vilket kan bli HELT galet i den utsatta och känsliga situation som man befinner sig i. Sambon fick provrör i handen flera gånger trots att vi skulle använda donator.... Han tog det inte bra. Vi fick också träffa många olika läkare, men det är de öppna med - att det kan bli så. Min erfarenhet är att många läkare är lite speciella, det hör till yrket på något vis. Men jag bara mött EN på repro som jag verkligen inte gillar... De övriga är knepiga men har varit mycket bra. Kanske är mina åsikter färgade, vi väntar barn nu.
Det gör mig ledsen att läsa att du har så dåliga erfarenheter av er tid på repro. Det händer mycket i kropp och knopp under behandlingarna och det är jätteviktigt att man känner sig trygg och väl bemött! Jag hoppas att du hör av dig till dem och berättar om era upplevelser. Jag har själv klagat till dem när någon betett sig konstigt. Då får de en chans att bättra sig och tänka på vad de säger och gör. Jag hoppas också att ni får det bättre på nya kliniken. Förstår att det känns jobbigt att det innebär mer väntan, men det kanske visar sig att en paus blir rätt skönt innan ni börjar om?
LYCKA TILL!