Min dotters alkoholiserade pappa
Redan i början av graviditeten valde jag att lämna min dotters pappa pga att jag fick veta att han misshandlat tidigare flickvänner, åkt dit för misshandel/rattfylla/ratt drogfylla/ stöld m.m. Och så hade han alkoholproblem, drack näst intill varje dag och gör fortfarande. Har lite frågor jag skulle vilja ha svar på.
Pappan har bevakat umgänge med min dotter. Om han vill träffa henne tycker jag absolut han ska det under mitt krav att inte dricka dagen innan eller samma dag. Vilket han nu sumpat än en gång. Kan jag som förälder kräva att han gör ett blåstest innan umgänge för att veta att han är nykter? Han kanske inte har druckit sig berusad men ändå druckit så det inte märks. Jag har nu dragit in umgänget eftersom jag inte vill att ha umgås med sin dotter när han dricker så mycket.
När vi fortfarande var tillsammans var han på rättegång för alla saker han gjort. Jag misstänker att han fick domen kort tid efter, men han slängde den i soptunnan utan att läsa igenom den. Och så säger han att det är tillbakadraget av åklagaren att han inte får något som helst straff. Har jag rätt att veta vad han har fått för dom eller är det sekretess belagt? Tänker mest på min dotters rätt att få träffa sin pappa innan han (om han får fängelsestraff) åker in.