• maaammaaa

Jag bet sönder en tand i ett Bonnie Lee popcorn

Jag har aldrig bitit sönder tänderna i popcorn förräns nu. Jag köpte sorten Bonnie Lee. Mitt iallt krasade det till och en stor del av tanden gick sönder. Boven ett delvis opoppat popcorn. Det här blir en dyr historia. Jag får hålla mig till den vanliga sorten framöver. Rollo Kola är svärfars svaghet, han har fått sönder lappningar med dem.
    Det borde finas drulleförsäkringar som täcker sånt här. Vad har ni bitit i som slitit bort lappningar och tandbitar?
    Dela med er snälla så blir vi alla lite klokare på vad vi ska undvika.

• Svar på tråden Jag bet sönder en tand i ett Bonnie Lee popcorn
  • Miew

Ett hagel, åt sjöfågel och märkte det inte. Blev så illa att tanden inte gick att laga utan den drogs ut . Trösten är ju att det blev billigare :-/

• Brommafru

Inget ännu, för egen del, men min farmor har gnagt ut lagningar på såväl de ökända Rollo-kolorna som på kotlettben

Rollo Kola skall man uppenbarligen passa sig för...

Double facepalm. When one facepalm just doesn´t cut it.
  • Twiist3d
    Miew skrev 2012-06-02 16:47:21 följande:
    Ett hagel, åt sjöfågel och märkte det inte. Blev så illa att tanden inte gick att laga utan den drogs ut . Trösten är ju att det blev billigare :-/
    Sjöfågel? :P
    If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • maaammaaa

Olivkärnor och körsbärskärnor har däremot aldrig varit något problem fast jag bitit i dem otaliga gånger.

• MoonFlight

Jag var dom nog att ta en Rollo-kola idag (första gången på typ 8-10 mån) och nog fan gick en tand sönder... Som sagt, farligt att äta godis!!

• Miew
    Twiist3d skrev 2012-06-02 16:53:50 följande:
    Sjöfågel? :P
    Ja, gräsand. Det är jättegott Är väl kanske inte PK här på FL att vara jägare och fixa sin egen mat :-P
Svar på tråden Jag bet sönder en tand i ett Bonnie Lee popcorn