• LilaRos

Två bakåtvända stolar liten bil!

Vi har precis köpt oss en ny liten bil, en Audi 80! Iaf så har 2,5 åringen en britax multitec och lillen sitter i babyskydd än så länge. Men tanken är att lillen ska ta över multitec och en ny stol ska inhandlas till den store, då det blir ganska trångt om benen i stolen han har nu när bi har två bakåtvända. Han ska sitta bakåt i 2år till, nu är han 93cm lån och väger 16,5, vad för stol kan vara bra?

• Svar på tråden Två bakåtvända stolar liten bil!
  • tinis77

Britax two-way funkar säkert bra till eran stora. Den tar inte stor plats i bilen och barnet har bra benplats. En stor stol så den funkar länge bakåt, äldsta sonen satt i sin tills han var över 6 år.

• MammaTillFelicia

two way är en bra stol, speciellt till lite större barn, tycker att det gör mindre om den står nära ryggstödet då den är så låg i sidorna att det går bra att ha benen åt sidan istället.
    vi har two way och en max way, men tycker att den tar stor plats, i allafall "på längden" att man måste ha stolen framför långt framdraget.

• LilaRos

Är det two Way som tar mkt platts på längden? Vi behöver ha ena stolen fram och andra bakom. Bakom föraren går inte då han är så lång att han behöver ha stolen långt bak

• MammaTillFelicia
    LilaRos skrev 2012-06-01 09:32:36 följande:
    Är det two Way som tar mkt platts på längden? Vi behöver ha ena stolen fram och andra bakom. Bakom föraren går inte då han är så lång att han behöver ha stolen långt bak
    såg nu vad luddigt jag skrev! nä jag menade max way-en., tycker two way är bättre då man utan problem kan ha den mot ryggstödet och de kan vika benen åt sidan, och att den ändå inte tar så stor plats. men som vanligt är det ju alltid bäst att åka till en affär och prova i bilen! om man har möjlighet! de sitter rätt olika i olika modeller..
  • Sisisisi

Jag skulle prova Twoway! Dn funkade bra när jag hade en liten ibiza. Hade tw+secura eller tw+duoflex på rad, båda funkade bra. Han fick mest benplats när jag hade tw bak och den andra stolen fram.

• LilaRos

Tack för tipsen, ska absolut kika på den! Tycker det är bra att ha ett hum om vad man ska börja med att be om att få testa :)

Svar på tråden Två bakåtvända stolar liten bil!