• L84

Snälla! Någon som tagit Ovitrell?

Hej allihop!

Jag hoppas jag kan få svar från någon av er här inne, blir inte klok på det här.

Jag har vetat om i flera år att jag har PCO, fick en dotter för 2½ år sedan efter en kur med Pergotime.
    Nu kände min sambo och jag att det vore dags att skaffa ett litet syskon, så barnstugan har öppnat ;)

Men som för många andra är det inte bara att göra utan vi behöver lite hjälp.
    Jag sökte därför till min doktor som jag haft innan och han skrev ut Pergotime även denna gång.
    Efter två kurer ( var av den senare gjorde att jag blev överstimulerad och fick sexförbud) fick jag byta och istället testa Puregon.
    Det fungerade bra och jag fick ta en injektion med Ovitrelle för att kunna ägglossa.

Men så till mitt problem, tre dagar efter denna injektion fick jag plötsligt en gräslig magsmärta och en väldigt ljus blödning ( lite mens ändå en blödning) .
    Sökte för detta och fick göra en gynundersökning,
    men den dr kunde inte hitta nåt som tyder på någon överstimulering eller ens att det skulle kunna vara någon biverkning av Ovitrellen.
    Nu har det gått snart en dagar, och idag fick jag åter igen en blödning,
    men mer som en måttlig mens.
    Är fortfarande öm i magen och bara väldigt förvirrad då ja inte riktigt vet vem jag ska vända mig till för svar.

Är det någon av er som varit med om någon liknande?

• Svar på tråden Snälla! Någon som tagit Ovitrell?
  • Nordanvinden08

Hej :)
    Jag har tagit ovitell säkert över 20ggr i samband med puregon. Har dock aldrig fått några biverkningar. Men jag funderar på om du kanske har fått lite ömtåliga slemhinnor. Man har ju mkt sex i samband med ovitrellen(av naturliga skäl;) ) Kanske fråga läkarn om det är det som blöder?
    Det positiva är ju att de inte har sett ngt annat konstigt på ul:)
    Lycka till!!

• Stinen10

Har tagit ovitrelle två ggr i samband med Puregon. Har inte fått några blödningar eller andra symptom alls. Trots att jag tog dubbla sprutor andra gången...

Hoppas det löser sig för dig ändå och att du fått en fin älSolig

• L84

Tack för era svar!
    Hade hoppats på att det kunde vara efter en hel del sex ;) men så verkar det inte vara. Nu är det mer som vanlig mens. Mycket märkligt detta =/

Svar på tråden Snälla! Någon som tagit Ovitrell?