Du som minns dina drömmar
Vad brukar du drömma om när du sover?
jag har alltid varit fascinerad av just drömmar.
Vad brukar du drömma om när du sover?
jag har alltid varit fascinerad av just drömmar.
Zombier, många gånger är det zombier med.
Mardrömmar oftast, drömmer om sjuka saker. Går knappt att förklara i efterhand
När jag kollade på The Walking Dead serien mycket så började jag drömma zombiedrömmar, att jag och ett gäng okända människor flydde för våra liv och slog ihjäl zombies typ.
Och ofta när jag har spelat något spel mycket så drömmer jag om det haha
Så jag verkar vara rätt lättpåverkad...
Jag brukar skriva upp drömmarna ibland, tycker det är intressant.
Och så kan det vara kul att gå tillbaka i efterhand och läsa
Drömmer allt möjligt!
För någon vecka sen drömde jag en otäck dröm om en kille. När jag vaknade mindes jag starkt hans namn (både för- och efternamn) och jag funderade på att googla det när jag åkte till jobbet.
Sjukt jag vet men jag vågade faktiskt inte göra det eftersom drömmen var så obehaglig.
Idag minns jag varken namn eller vad drömmen handlade om. Bara att den var väldigt otäck.
Har i flera år tränat mig i att minnas drömmarna och nu under graviditeten har jag drömt en hel del om grejer som jag tror att hjärnan undermedvetet bearbetat, sådant jag varit orolig för, t.ex. att bli ensam med två barn, hur jag ska försörja mig/oss, att min man ska lämna mig och annat obehagligt. Har drömt några trevliga drömmar på sextema, och några väldigt obehagliga, den senaste om zombies.
Förra graviditeten drömde jag ofta att jag skulle glömma bort bebisen och glömma att ge den mat. Inget sådant den här gången, däremot flera drömmar om att jag/vi försummar vårt äldsta barn, vilket varit jobbigt.
Tack och lov har jag också tränat mig i att vakna när drömmarna blir för obehagliga, framförallt när det rör familjen. Det finns vissa scenarier som är för jobbiga helt enkelt.
När jag var yngre kom jag alltid ihåg mina drömmar. Kunde sätta mig och skriva ner dem in i minsta detalj. Idag är det värre. Ibland e de solklara men oftast suddiga.
Känslan av personen jag drömmer om finns där men det är oftast fel fysiska gestalt.
Jag drömmer ofta om att jag är förälskad och är ofta förälskad långt in på dagen om personen jag drömt om finns i verkliga livet! :)
Sex, och det verkliga livet. Mina drömmar är så verkliga att jag tror att det har hänt på riktigt.
De jag minns är ofta rätt surrealistiska, eller så handlar de om något otroligt vardagligt, med helt osannolika medverkande - ofta gamla skolkompisar jag inte träffat på 20 år! Väldigt ofta dyker dessa gamla bekanta upp!
Allt möjligt! Mycket brutala saker på äldre dar, dock. En gång drömde jag att min lillasyster blev våldtagen och att förövarens mamma kom hem till oss och hånade syrran för att hon var smutsig och "förbrukad". Då slog jag en tegelsten i huvudet på henne och släpade ner henne till sjön bredvid vårt hus för att dränka henne. Medan jag håller henne under vattnet vaknar hon och jag måste kämpa hårdare för att satmaran ska dö...
Inatt drömde jag att jag var med i filmen The Dark Knight (har aldrig ens sett den). Det började med att jag skulle bli präst i katolska kyrkan, men slutade med att jag blev Batman och misshandlade ett par vidriga män som hade festat i kyrkan och där våldtagit en gammal tant.
Haha, det blev lite väl mycket våldtäkt nu märker jag. Men jag drömmer ofta om blod, våld och religion. Och jag drömmer alltid väldigt detaljerat. Sover mycket dåligt så vaknar ofta mitt i en dröm och kommer således ihåg den.
Jag kan verkligen drömma allt möjligt men det häftigaste är väl när man i drömmen vet om att man drömmer och kan påverka den. Eller när jag drömmer att jag är med i en film men att man är en annan människa. Ibland drömmer jag att jag kan flyga och det är de bästa drömmarna. Jag har en drömvärld kan man säga där saker händer och när jag drömmer nästa gång kan jag tro i drömmen att de saker som hänt i tidiga drömmar hänt på riktigt. Märkligt att förklara men är som att jag har ett annat liv och en annan verklighet i mina drömmar där saker har hänt.
Har haft två äckliga drömmar nyligen. En natt drömde jag att det hoppade ut äckliga små minikackerlackor ur mina öron. Och inatt var det ännu värre. Då hade jag finnar som jag skulle klämma och ur kom små äckliga larver typ tusenfotingar... Vidrigt var det rent ut sagt. För övrigt drömmer jag ofta om hus med många rum och dörrar, brukar kännas trevligt där. En gång drömde jag att en kompis var gravid vilket senare visade sig vara sant =)
Senaste drömmen jag hade kändes riktigt verklig. Jag var gravid och det var inte sambon som var pappan. Det var fruktansvärt att försöka smussla till sig en tid för abort (hade dessutom upptäckt graviditeten väldigt sent- dvs det var osäkert om jag ens skulle få göra abort).
Ingen aning om vem pappan var, men han ville behålla barnet och hotade med att berätta för min sambo. Och jag ville bara försvinna, göra allt ogjort, få allt bra igen. Såg framför mig hur otroligt ledsen och sårad sambon skulle bli när han skulle få reda på att jag svikit honom.
Det var så SKÖNT att vakna upp från den drömmen! Vi har varit tillsammans i 20 år och jag har aldrig varit otrogen. Och efter en sån här dröm är man absolut inte sugen på att vara det heller, någonsin.
Jag minns nästintill alltid mina drömmar och kan minnas dom i månader.
Jag drömmer om allt möjligt. Sist drömde jag om ett spanskt gängkrig mellan två gäng där en kvinna varit tillsammans med den ena gängledaren blev tillsammans med den andra. Hennes ex våldförde sig sen på henne och hon blev gravid. Drömmen slutade med att hennes nuvarande pojkvän bestämde sig för att ta hand om barnet som sitt eget då abort inte var tilllåtet.
För ett år sen drömde jag att jag befann mig i en magisk värld med sagofigurer där allt var täckt med ett lager av mjuk grönmossa och jag kunde prata med skogensande. Jag lärde mig också att flyga.
En gång drömde jag att min sambo hade köpt ett hus. Jag var jätteglad och när vi kom dit var huset fyra plywood skivor som var ihopspkade med ett rostigt tak och ett hänglås på dörren. Men inuti var det jättefint.
Jag ser inte alltid någon betydlese bakom mina drömmar. Men ibland så blir det uppenbart att man drömmer om något som man just då tänker mycket på.
Jag kan drömma saker ibland och minnas de så bra att jag inte vet om det är en dröm eller inte. Alltså att jag kan kommer ihåg det så väl att jag har svårt att minnas om jag drömt det eller om det verkligen hänt. Blandar ihop. Men då är det ofta en tid efter..
Haha är det bara jag som ibland drömmer roliga drömmar om hollywood stjärnor? min drömvärld påverkas ibland av serie karaktärer jag följer:) dvs det jag ser om dagarna.
som t ex Simon Baker i the mentalist:D som igår haha..
När drömmarna inte är profetiska så är de ofta roliga och knasiga.. men det är härligt att kunna skratta åt något när man vaknar..
Jag hade för ett tag sen en dröm och det värsta med det hela var att då jag vaknade minns jag allt så sjukt detaljerat, Nån som vet vad det kan bero på?