• mor 3barn

karborre/ knäpp eller byxblöja

Vilken sorts blöja använder ni?
    Varför valde ni den modellen?
    Vilka för och nackdelar ärcdet med blöjorna?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden karborre/ knäpp eller byxblöja
  • Mellanmjölkens land

Up&Go eftersom vi rutinpottar vår dotter. Ibland håller hon sig jättebra och kissar bara på toan, då kan blöjan vara torr hela dagen. En vanlig blöja klarar inte att öppnas/stängas så många gånger och det känns så dumt att slänga en torr blöja eftersom den inte går att stänga längre...

Nackdelen är att de tar mer plats än en vanlig blöja

• Meal

Använder bara tygblöjor, vi har både knäppning och kardborre och måste säga att jag gillar knappar bäst. Vi använder både fickblöjor och inneblöjor med ullbyxor över. När sonen slutade vilja ligga på ryggen och bytas på så var det en stund lite bökigt med knäppning, men då knäppte jag ihop blöjorna innan och drog på dem som en byxblöja. Nu är det inga problem att ta på dem sittande i knät så det var bara en period. 

• pluvdo

Pampers active fit 4 eftersom jag vet att den håller tätt och inte vågar lägga pengar på någon annan sort (exempelvis easy up) med risk för att den inte fungerar.

• Eleonor01

Libero up n go 5 på dagen

Libero comfort fit 6 om vi åker någonstans typ köpcenter Eller han ska sova, kissar mycket å de suger bättre än up n go upplever jag

Pampers dry 5 eller vad den heter på natten. Enda blöjan som klarar en hel natt utan att byta den

• avocadoo

Vi har mest använt kardborre för att det är billigast och det är praktiskt när man byter blöjer "på väg" eftersom man inte behöver ta av byxor och skor.

En period tog sonen av sig blöjan när han skulle sova, så då använde vi up & go... 

• AlexanderBubben

Vi har sedan 1,5 månad tillbaka enbart använt byxblöjor (Liberos Up&Go) då kardborreblöjorna inte höll tätt längre alls... Det blev ganska tröttsamt att behöva byta i sängen varje morgon samt duscha en gnällig kille som var alldeles nerskitad! Dessutom så tycker vi att han kan röra sig så mycket bättre i byxblöjorna.

• mor 3barn

• Iryelle

Använder mest kardborre (libero comfort fit 4). Mest en vanesak men nu funderar jag på om jag inte ska testa byxorna för vissa mornar så kan hon läcka kiss på sidan vid knäppningen.

• annca

Både- ock.
    Ett tag använde vi byxblöjor på dagen och kardborreblöjor på natten till lillkillen, för det funkade bäst så.
    Nu är det bara byxblöjor, nu när han har stl7.
    Libero och Pampers, det skiftar. Båda funkar bra.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • naggista

använder kardborre (poops) och en engelsk tygblöja.. tots eller toots heter den nog..  den har också kardborre.. har sett att det finns tygblöjor med knäppning och tänkt att det nog inte är något för oss då det inte går att variera storleken på midjan då? det fiffiga med poops blöjan är ju att den växer med tiden.. går att göra större..

vi är supernöjda med poops med kardborre och har därför inte tänkt på att prova något annat..

bambubomull frotté är bäst tycker vi.. naturmaterial överlag funkar bättre.. är vår erfarenhet.. knappar kan väl också ge ifrån sig metall/nickel? men kanske inte blir i några större doser.. iofs.. vet ej..

• naggista

just det.. vi valde poops med tanke på priset.. cirka en hundring för en blöja.. och att de är av naturmaterial.. en vän hade rekommenderat dem på facebook.. så vi litade på att vi skulle bli nöjda.. sedan är de riktigt fina också.. 

vi gillar poops bättre än tots och bra är ju det eftersom tots är minst dubbelt så dyrt! 

• Mysanochmimer
    naggista skrev 2012-06-06 00:18:58 följande:
    använder kardborre (poops) och en engelsk tygblöja.. tots eller toots heter den nog..  den har också kardborre.. har sett att det finns tygblöjor med knäppning och tänkt att det nog inte är något för oss då det inte går att variera storleken på midjan då? det fiffiga med poops blöjan är ju att den växer med tiden.. går att göra större..

vi är supernöjda med poops med kardborre och har därför inte tänkt på att prova något annat..

bambubomull frotté är bäst tycker vi.. naturmaterial överlag funkar bättre.. är vår erfarenhet.. knappar kan väl också ge ifrån sig metall/nickel? men kanske inte blir i några större doser.. iofs.. vet ej..

knappblöjorna går också att reglera i midjan

har ett par poops som jag inte använder eftersom kardborren skavde röda stora märken på magen på sonen, synd för annars gillade vi dom :-/   
  • Dixie

båda varianterna - up&go är bra när man är iväg någonstans och dottern har svårt att ligga stilla på ett skötbord - men på natten tycker jag inte up&go funkar så bra........

Svar på tråden karborre/ knäpp eller byxblöja