• Mayong

Bra skola samt förskola i Hagsätra

Hej.
    Vi flyttar till Hagsätra 1a juli och nu ska jag söka skola och dagis till barnen. Frågade i en annan tråd men fick inte så många svar.
    Alldeles vid huset där vi ska bo så ligger det en skola, mitt emot hagsätra centrum. Någon som har barn där och har lite info om hur den är?
    Sen försöker jag hitta dagmamma eller dagis till minstingen som ska börja i september. Några tips?

Tack på förhand
    /Maya

• Svar på tråden Bra skola samt förskola i Hagsätra
  • ior82

Hej hej. Bra skola vet jag inget om men vi är supernöjda med vårat dagis. Triangelns förskola, precis vid Hagsätra skola. Frövigsgatan tror jag. Man kan anmäla intresse från deras hemsida det är ett privat dagis.

• Mayong
    ior82 skrev 2012-05-24 06:26:05 följande:
    Hej hej. Bra skola vet jag inget om men vi är supernöjda med vårat dagis. Triangelns förskola, precis vid Hagsätra skola. Frövigsgatan tror jag. Man kan anmäla intresse från deras hemsida det är ett privat dagis.
    Tack för tipset. Är det Hagsätra skolan som ligger alldeles vid centrum eller heter den något annat? Isf är det ju kanon om dagis ligger så nära det med :)
    Ska kolla in det då!
  • ior82

Precis, det är den som ligger vid centrum. Man kan gå gångvägen under vintrosagatan från centrum. Dagis ligger nedanför det.
    Vart ska ni flytta?
    Har en bekant som jobbar på ett dagis i närheten oxå. Hon hade barn på ett annat dagis i närheten som hon inte var nöjd med. Nu har vi barn på samma.

Jessica

• Mayong

Jaha ligger dagis på samma sida som skolan alltså? Vi var ute och gick i Hagsätra för ett tag sen och då hittade vi ett dagis som låg vid tunnelbanan med, man gick nerför en backe liksom. Inte mot skolhållet utan tvärtom.
    Sökte idag till triangelns förskola och fick svar om att han nu stod i kö. Men det kanske är bäst att söka till flera olika för att bli garanterad plats i september...
    Vi ska flytta till vintrosagatan alldeles mitt emot centrum så vore ju kanon med skolan alldeles utanför :)
    Vad hette dagiset som hon inte var nöjd med? Vet du hur många dagis som finns i Hagsätra`?

/Maya

• ThePointOfItAll

Min sons klasskompis har precis flyttat till Hagsätraskolan och mamman sa att det var jättebra där, hon trivdes bättre än i den förra .

• Mayong

Kanon! Jag hörde någonstans att barnen fick välja inriktning på den skolan, vet du om det är någon speciell årskurs eller om alla barnen får välja extra av något specifikt ämne?

• ThePointOfItAll
    Mayong skrev 2012-05-25 21:53:42 följande:
    Kanon! Jag hörde någonstans att barnen fick välja inriktning på den skolan, vet du om det är någon speciell årskurs eller om alla barnen får välja extra av något specifikt ämne?
    Ingen aning tyvärr, kolla deras hemsida.
  • Wry

På Stockholms stads hemsida hittar du förskolor och kontaktinformation:

www.stockholm.se/-/Jamfor/&position=6573432,1625929&positionsadress=Hags%C3%A4tra+Torg%0A%0A%0A%0ABandhagen&kolumn=1&radie=1&val=&ingetval=1&sekundaraval=,&ingetsekundartval=1,1

www.stockholm.se/-/Jamfor/&position=6573432,1625929&positionsadress=Hags%C3%A4tra+Torg%0A%0A%0A%0ABandhagen&ingaomraden=False&omraden=Enskede-Arsta-Vantor&kolumn=1&val=&ingetval=1&sekundaraval=,,&ingetsekundartval=1,1,1

• Wry

Funkade visst inte att direktlänka. Men du kan söka och jämföra förskolor i alla fall.

• ior82

Det ligger ganska många dagis runt Hagsätra o ner mot Rågsved som det inte är så långt till från centrum. Men det kanske du har sett nu på Sthlm stads hemsida. Det som ligger precis vid tunnelbanan har vi inte varit inne i, jag tyckte inte riktigt om gården o så var det lite barack liknande tyckte vi. Men hur själva dagiset är vet jag inte.
    Gökboet heter det dagiset som vi hörde mindre bra om tidigare, men hur deg är nu vet jag inte.
    Vi fick väldigt tidigt reda på att vi fått plats på triangeln och det var väldigt skönt. Redan i februari om att han fått plats i augusti.

• Bubben03

Jag har bott i hagsätra och hade mina två älsta barn på förskolan som ligger vid tunnelbanan, den du hade gått förbi. Jag och min man var nöjda med den.

Svar på tråden Bra skola samt förskola i Hagsätra