Schwanna skrev 2012-05-23 13:09:30 följande:
Åh, tack för tips!!
Jag tränar inte heller för tillfället. Ska börja när vi flyttar till sverige igen om ett halvår. Förstår att det är ett bra sätt att gå upp. Och får mer muskler:D
Jag äter faktiskt inte så mycket skräpmat. Aldrig donkan eller dylikt. Tycker inte om det sådär supermycket...Likadant med pizza, fast det gillar jag men det blir aldrig av här. Inte så vanligt här som i sverige.
Men jag ska börja tänka på att beställa bra mat på restaurang..liksom inte en klen sallad utan rejäla köttbitar. Fisk är det bra, hjälper det med mer vikt?
Alltså detta med hög ämnesomättning. Min är uppe på mount everst... ;) Skyhööög.
Ja, träning tror jag också är det sundaste sättet att gå upp, man lär ju bli finare då med!
Kött är nog bra att äta mer av, det innehåller ju protein. Mjölk kan man ju också dricka till maten istället för vatten t. ex.
Visst är det en förbannelse att ha hög ämnesomsättning?! I hela mitt liv har jag fått stå ut med anorexiaanklagelser (även från personal inom vården!) och även några kommentarer som "Åhhh, jag önskade att jag var lika smal som du" när jag är som ett levande benrangel... Tycker synd om dessa tjejer som har skev kroppsuppfattning, och att jag har deras "ideal"kropp.