varför ett schema om det ändå inte följs?
har såna problem med mitt ex, pappan till mina två stora barn. vi har en munterlig överrenskommelse att barnen bor hos mig och åker till honom vh. ibland kan han fråga om extra dagar och jag har oftast sagt ja om det inte är nåt inplanerat. när jag säger nej det fungerar inte har han nu börjat tjata på barnen. du får följa med hem till mig om du vill, mamma bestämmer inte. skulle jag göra samma sak så skulle det ta hus i helvete. nu har vi inte ens nåt sommarumgänge för vi kan inte ens prata med varandra och jag tänker inte komma överrens med honom utan skriftligt som gäller. snart är det även försent. mitt i sommaren är det ju ingen som kan diskutera och göra avtal som funderar för båda.
hur ska man komma från det där när han låter barnen bestämma för att han ska få som han vill? har inte jag nåt att säga till om längre? ska man behöva vägra skicka barnen dit nästa gång och se vad han hittar på eller ska man bara göra som han vill? men gör jag som han vill så fungerar det faktiskt inte för mig.
kan säga att 95% av tiden så säger jag alltid ja till extradagar.