Althera eller Nutramigen?
Hej! Min 3mån dotter har haft problem med kräkningar sen ja i stort sett hon föddes. Hon går inte upp tillräckligt i vikt och spyr som bara den=( vi fick nu av barnmedicin prova på althera i 2v. Vi fasa ut de asså började med 2skopor i och ökade den successivt. Sånt har hon fått enbart althera sin igår morse. Vi märkte nästan direkt att hon blev irriterad vid matning. Åmade sig och va inte alls nöjd. Hon sätter i halsen flera ggr trots att hon har den minsta nappen på flaskan. Hennes fisar och bajs luktar för jävligt rent ut sagt (men de kanske fr ska göra med althera.) Men hon har börjat vakna mer på nätterna, är orolig och ja än så länge är inte kräkningarna bättre men de vet jag att de kan dröja innan de blir. Hennes läkare sa vi kunde testa Nutramigen istället om vi ville pga detta. Men ja är osäker vill inte hålla på att mixtra för mkt.. Sen får man ju andra tankar, vet att sonen hade en härlig fas samt tänder på G när han va 3mån kanske därför hon sover oroligt?! Eller kan de va altheran? Med all säkerhet så är de ju i alla fall altheran som spökar vid matning eftersom hon sätter i halsen m.m Vad har ni för erfarenheter?! Ska jag ge altheran 2v eller byta till Nutramigen?! Är helt ny inom detta mjölkfria.