• Anonym (förbannad)

Han har tydligen råd, varför ska jag hjälpa till???

Jag blir så arg, jag hjälper till med reskostnader när det ska ske umgänge och nu får jag höra att han köpt ett par byxor och en jacka till barnet för 800 kr! Som han tar på hemma hos sig och av när barnet lämnas hos mig. Det han kan sätta på resor! Jag betalar alla kläder och skickar med, har om och om frågat om han önskar ha med sig annat, fått samma svar, nej.
    Nu ska jag ringa vår handläggare, det här känns ruttet om något!

• Svar på tråden Han har tydligen råd, varför ska jag hjälpa till???
  • Anonym
    Anonym (förbannad) skrev 2012-05-21 19:56:26 följande:
    14 mil tur och retur.
    För att jag har min släkt där och ändå inte för långt från sin pappa, därför.
    Jaha, så ditt barn byter kläder sisådär 4-6 gånger per dag? Normalt? Nej! När barnet bara är hemma byter den 2 gånger och det går så mycket bättre.
    Mina kläder är ordentliga kläder, men färgen eller märket duger inte åt honom.
    Vart skrev jag at tmitt barn byter kläder 4-6gånger om dagen? Det blir dem kläderna som jag väljer på morgon tills det är dags för att byta om till nattkläder. Här hos mig och mitt barn, vet vi vem som är föräldern. 
    Om färger inte duger åt han får du väl ta ett ansvar och köpa färger som han tycker om i så fall om du inte kan visa att det är du som bestämmer. Svårare än så är det inte. Eller låta han flytta hem till pappa där han verkar ha kläder som han trivs i, i rätt färger. och ändå är han bara där varannan helg.

• Anonym (förbannad)
    Anonym skrev 2012-05-21 20:03:20 följande:
    Vart skrev jag at tmitt barn byter kläder 4-6gånger om dagen? Det blir dem kläderna som jag väljer på morgon tills det är dags för att byta om till nattkläder. Här hos mig och mitt barn, vet vi vem som är föräldern. 
    Om färger inte duger åt han får du väl ta ett ansvar och köpa färger som han tycker om i så fall om du inte kan visa att det är du som bestämmer. Svårare än så är det inte. Eller låta han flytta hem till pappa där han verkar ha kläder som han trivs i, i rätt färger. och ändå är han bara där varannan helg.

Suck, han vill inte samarbeta med mig om klädesköpen, inte sagt vad han vill barnet har på sig, jag tycker synd om barnet som behöver klä av sig varje gång det är hos sin pappa på det här viset.
    Hemma är det normalt, som du klär ditt barn.
  • Anonym
    Anonym (förbannad) skrev 2012-05-21 20:26:18 följande:
    Suck, han vill inte samarbeta med mig om klädesköpen, inte sagt vad han vill barnet har på sig, jag tycker synd om barnet som behöver klä av sig varje gång det är hos sin pappa på det här viset.
    Hemma är det normalt, som du klär ditt barn.
    Undra vad inte pappan tänker då, får inte köpa vilka kläder han vill utan att du ska godkänna detta innan för att du inte ska bli som du blev nu. 
    Jag hade bara vart glad om mitt barns pappa köpte kläder till sitt egna barn!
    Menar du att din pojke ska ha på sig just dem kläderna som du skickar med på han hela helgen ändå tills han kommer hem? Ska han även sova i det?

Snälla för ditt barns skull, tänk om en gång till innan du agerar. Vad tjänar barnet på att du ska bråka med hans pappa för han köper kläder till sitt egna barn? Inte ett skit  
  • Anonym (bonusmamma)

Vi är i ungefär samma sits som ditt ex, fast här e jag bonusmamman. Vi bor 6 mil från bonusdotterns mamma där hon bor på heltid. Vi har henne varannan helg. Då det bara är 6 mil så står vi för alla resekostnader. Hennes mamma betalar ingenting för resorna. Hos oss så har hon eget rum med en egen garderob. Dem kläderna som hon har på sig när vi hämtar henne e dem hon åker hem i när vi lämnar henne. Vi köper egna skor, kängor och alla ytterkläder till henne som hon har hos oss. Vi tycker inte att hon ska leva i en resväska när hon är hos oss även om det bara är 2 helger per månad. Hon tillhör vår familj lika mycket som vår egna barn gör.

Det låter som du har svårt att släppa kontrollen över ditt ex. Vad han gör med sina pengar har ju inte du med att göra.   

• Anonym (förbannad)
    Anonym skrev 2012-05-21 20:32:43 följande:
    Undra vad inte pappan tänker då, får inte köpa vilka kläder han vill utan att du ska godkänna detta innan för att du inte ska bli som du blev nu. 
    Jag hade bara vart glad om mitt barns pappa köpte kläder till sitt egna barn!
    Menar du att din pojke ska ha på sig just dem kläderna som du skickar med på han hela helgen ändå tills han kommer hem? Ska han även sova i det?

Snälla för ditt barns skull, tänk om en gång till innan du agerar. Vad tjänar barnet på att du ska bråka med hans pappa för han köper kläder till sitt egna barn? Inte ett skit  
    Det jag vill är att han samarbetar med mig så att barnet slipper onödiga klädbyten och så att han kan lägga det på resor så han kan träffa barnet mer då jag inte har råd.
    Är det så mycket begärt?
  • BioBonus
    Anonym (förbannad) skrev 2012-05-21 20:46:29 följande:
    Det jag vill är att han samarbetar med mig så att barnet slipper onödiga klädbyten och så att han kan lägga det på resor så han kan träffa barnet mer då jag inte har råd.
    Är det så mycket begärt?
    Men snälla - ditt barn är hos pappan vh? Det innebär alltså att det blir ca 4 i dina ögon onödiga klädbyten, när barnet kommer dit för sin helg och när det åker hem. 2 ggr i månaden... Att du sen tillåter att barnet byter kläder flera ggr om dagen hemma hos dig är ju inte pappans fel utan du som har svårt att sätta gränser. Du har barnet i princip heltid och har mycket större inflytande på barnets beteende än pappan. Även om det självklart är mer bekvämt att lägga skulden på honom..
  • Anonym (förbannad)
    BioBonus skrev 2012-05-21 21:11:58 följande:
    Men snälla - ditt barn är hos pappan vh? Det innebär alltså att det blir ca 4 i dina ögon onödiga klädbyten, när barnet kommer dit för sin helg och när det åker hem. 2 ggr i månaden... Att du sen tillåter att barnet byter kläder flera ggr om dagen hemma hos dig är ju inte pappans fel utan du som har svårt att sätta gränser. Du har barnet i princip heltid och har mycket större inflytande på barnets beteende än pappan. Även om det självklart är mer bekvämt att lägga skulden på honom..
    Barnet byter morgon och kväll hos mig, alltid och så vore ju det bästa om det alltid var.
  • BioBonus
    Anonym (förbannad) skrev 2012-05-21 21:13:07 följande:
    Barnet byter morgon och kväll hos mig, alltid och så vore ju det bästa om det alltid var.
    *skrattar* jag tror inte ditt barn far illa av att byta 4 extra gånger per månad... Är det här en trolltråd?
  • Anonym
    Anonym (förbannad) skrev 2012-05-21 20:46:29 följande:
    Är det så mycket begärt?
    Ja det är för mycket begärt. Kom igen, vad hade du sagt om han la sig i allt du gjorde hemma med barnet? Så länge barnet inte far illa (och det gör man inte av att byta kläder) så ska du inte hålla på och lägga dig i och skapa konflikter som inte ens handlar om något väsentligt. Ni har en uppgörelse kring resorna, hur han sedan sköter sina pengar och vad han vill spendera på sin son ska du inte bry dig om.
  • småvildar

Ts jag tror att det bara är så att du får släppa det här. När han har barnet hos sig får han klä det i vilka kläder han vill. Om han väljer att lägga 800 kr på ytterkläder till sitt barn så får han det. Jag kan faktiskt inte se vad som är ruttet i en pappa som köper bra kläder till sitt barn. Han behöver inte skicka med kläderna till dig. Vi vet inte vad han har försakat för att ha råd att ge sitt barn dom kläderna. Faktum är att man går isär en får en annan ekonomisk sits än den andra. Ni har gått i sär så han har ingen skyldighet att kompensera dig förutom för det hälften av det billigaste ressättet oavsett hur du väljer att resa med barnet.

• Anonym (Har psykopat-ex)

Samma dag som mina barn pantat burkar för vi skulle få lite mjölk, fick ett av dem ett vykort från pappa där han skrev att han simmat i Söderhavet. Han är advokat och har tom stridit för att slippa betala det allra lägsta underhållet. Pinsamt va.

Svar på tråden Han har tydligen råd, varför ska jag hjälpa till???