Muminmamman skrev 2012-05-17 19:06:54 följande:
Jag skulle kunna tänka mig att bo i Lausanne. Problemet med varmare länder - om det är sol och bad ni är ute efter, jag trodde det var "ingen snö" - är ju att många av dem har hög arbetslöshet just nu...
Jag föredrar vädret i London mot vädret i Stockholm eftersom våren kommer tidigare och hösten senare.
Spännande att se vad du får för svar. De enda ex-pats jag känner till i södra Europa har barnen på privatskola. Här i London kommer vi inte behöva gå den vägen - i alla fall inte till en början - då de kommunala skolorna där vi bor håller högsta klass.
Hej,
Du bor i London! Åh älskar den staden! Själv bodde jag i Brighton i ett år och pluggade på uni. och då åkte vi ofta in till London! (nu låter det som jag bott i hela Europa haha, men så är det ;)
Det finns privatskolor överallt, jag tror det inte beror på vilket land du bor i. Jag tänker själv aldrig att sätta mina barn i någon privatskola, skolorna i Schweiz håller högsta klass!
Jag tänker såhär, om man hittar ett bra och roligt jobb, om man har trygga och roliga vänner eller familj runt omkring sig så spelar det nästan ingen roll vad man bor egentligen.