• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HPV-Vaccinera era barn
  • Severus
    Heisan skrev 2012-05-22 19:42:59 följande:
    Nej, mina döttrar kommer inte att vaccineras-jag har pratat med 14-åringen om varför jag inte låter henne göra det, men att valet är hennes när hon blir myndig..
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • pigglet

Troligtvis inte. Äldsta är snart 10, så det är ju ett tag kvar. Men jag är allmänt skeptiskt till vårt vaccinationsprogram och barnen är inte heller MPR-vaccinerade än. Så det blir väl det först i alla fall.

• Vics

Jag valde bort svininfluensa vaccinationen då jag var väldigt osäker, denna gång känner jag mej inte lika osäker. pratat med olika inom sjukvården samt vänner, valde att ge då det ska ge ett bra skydd för både livmoderhalscancer samt vissa könsvårtor helt hundra kan man ju aldrig vara men jag valde att dottern fick, den lite äldre ska få ta i höst( ja de kör lite olika åldrar här där jag bor) bara tiden kan utvisa om det var rätt eller fel beslut

• Heisan
    Ninni76 skrev 2012-05-23 21:05:49 följande:
    Tack för era svar...själv velar jag fortfarande.....
    Om du känner dig osäker så avvakta Vaccinet går att ta senare o kondom skyddar lika bra...
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Heisan
    Heisan skrev 2012-05-24 09:51:27 följande:
    Om du känner dig osäker så avvakta Vaccinet går att ta senare o kondom skyddar lika bra...
    Jag tycker det är jätteviktigt att tala med döttrarna om att de ska ta ansvar o kontroll över sin sexualitet, att de ska se till att de använder kondom o att killar som försöker vara utan skydd eller utpressa dem att göra saker de inte vet om de vill-den klassiska repliken är väl: om du gillar mig så...-inte är mycket att hänga i julgranen.
  • Sixxty
    Det stämmer inte riktigt att kondom skyddar lika bra. Det beror på vart man har vårtorna.
  • Marie Curie
    Kondom skyddar inte mot HPV 16 och 18 som ar de som ger cancer. 16 och 18 ger heller inte nagra symptom som tex kondylomvartor (det ar HPV 6 och 11 som gor det om jag minns ratt).

Jag kommer utan tvekan att vaccinera min dotter nar hon blir aldre (hon ar bara fem ar nu).  
  • Heisan
    Sixxty skrev 2012-05-24 10:23:22 följande:
    Det stämmer inte riktigt att kondom skyddar lika bra. Det beror på vart man har vårtorna.
    Marie Curie skrev 2012-05-24 13:35:09 följande:
    Kondom skyddar inte mot HPV 16 och 18 som ar de som ger cancer. 16 och 18 ger heller inte nagra symptom som tex kondylomvartor (det ar HPV 6 och 11 som gor det om jag minns ratt).

Jag kommer utan tvekan att vaccinera min dotter nar hon blir aldre (hon ar bara fem ar nu).  
    Ber om ursäkt, nej kondom ger inte ett helt fullgott skydd.
  • bepoe

Kommer absolut att vaccinera när den tiden kommer!

• gamma

Kommer självklart att vaccinera både son (på egen bekostnad) och dotter. Kondom skyddar inte tillräckligt bra (och skyddar tex inte killar mot den epidemi vi nu ser av HPV-relaterad tonsillcancer). Det är ju inte bara livmodercancer man får av HPV 16 och 18!!!!

• Tashie

Omyndig och har inga barn, har tagit två av tre sprutor.
    Observera att min mamma inte lät mig eller syskon vaccineras för svininfluensan, det vaccinet var mer onödigt än vad vissa anser att HPV-vaccinet är, eftersom:
    - Var tredje dag får en kvinna i Sverige livmoderhalscancer.
    - 40 kvinnor i Europa dör i livmoderhalscancer varje dag.
    - Globalt sett dör en kvinna i sjukdomen varannan minut. 

Svar på tråden HPV-Vaccinera era barn