HPV-Vaccinera era barn
Kommentera gärna era svar.
Kommentera gärna era svar.
Troligtvis inte. Äldsta är snart 10, så det är ju ett tag kvar. Men jag är allmänt skeptiskt till vårt vaccinationsprogram och barnen är inte heller MPR-vaccinerade än. Så det blir väl det först i alla fall.
Jag valde bort svininfluensa vaccinationen då jag var väldigt osäker, denna gång känner jag mej inte lika osäker. pratat med olika inom sjukvården samt vänner, valde att ge då det ska ge ett bra skydd för både livmoderhalscancer samt vissa könsvårtor helt hundra kan man ju aldrig vara men jag valde att dottern fick, den lite äldre ska få ta i höst( ja de kör lite olika åldrar här där jag bor) bara tiden kan utvisa om det var rätt eller fel beslut
Tack för era svar...själv velar jag fortfarande.....
Kommer absolut att vaccinera när den tiden kommer!
Tack för svaren...hoppas att det är fler som vill rösta :)
Kommer självklart att vaccinera både son (på egen bekostnad) och dotter. Kondom skyddar inte tillräckligt bra (och skyddar tex inte killar mot den epidemi vi nu ser av HPV-relaterad tonsillcancer). Det är ju inte bara livmodercancer man får av HPV 16 och 18!!!!
Omyndig och har inga barn, har tagit två av tre sprutor.
Observera att min mamma inte lät mig eller syskon vaccineras för svininfluensan, det vaccinet var mer onödigt än vad vissa anser att HPV-vaccinet är, eftersom:
- Var tredje dag får en kvinna i Sverige livmoderhalscancer.
- 40 kvinnor i Europa dör i livmoderhalscancer varje dag.
- Globalt sett dör en kvinna i sjukdomen varannan minut.
Någon mer som vill berätta hur de tänker göra?