• Eva1971

Äggdonation utomlands

Jag söker med ljus och lyckta efter all information jag kan komma över ang äggdonation... 

Jag har en underbar dotter på 2 år som kom till via IVF från mina egna ägg. Tre embryon frystes när hon blev till, men tyvärr har alla tre satts in för syskonförsök men misslyckats. Vi har därefter gjort ytterligare tre "färskförsök". Dvs nya IVF behandligar. Många ägg plockades ut varje gång, men bara ett varje gång har varit gott nog att kunna befruktas. Inget av dem har sedan lett till graviditet. Läkarnas förklaring är att jag helt enkelt är för gammal (39 år vid försöken) och äggen därför inte är av tillräckligt god kvalitet längre.

Jag är själv ensambarn och brinner av önskan att kunna ge vår dotter ett syskon. Hittar vi ingen egen donator i sverige nu -vilket nästan är en utopi, så återstår att söka sig utomlands. Jag har hunnit bli 40 år nu och tiden rusar iväg.

Det jag nu undrar är om någon har erfarenhet av äggdonation i Estland på Elite ?  

• Svar på tråden Äggdonation utomlands
  • Dustpuppy

Hej!

Vi har gjort ett försök på Elite och vårt andra försök gör vi i Finland. Elite var helt ok, kändes lite gammaldags, bl a fick man ligga ett par minuter med fotändan upp efter embryotransfer (kapillärkrafterna är betydligt starkare än gravitationen när det gäller embryon, så det kändes lätt fånigt). Tyvärr ingen graviditet.

Jag gillade landet som turistland, speciellt utanför turistiga Tallinn. Det verkar finnas någon fertilitetsklinik i Tallinn också, så det kan vara enklare med resor om de verkar bra och prisvärda. Egen bil är närapå ett måste för Elite, om man inte vågar sig på bussarna eller taxi. Tartu är en liten universitetsstad och Elite ligger i ett bostadsområde en bit utanför centrum.

/Dustpuppy

• Pussesnuttan

Ts, lusläs äd-trådar. Det finns många som inte har något bra att säga om dem, välj ngn annan klinik.

Välj INTE den billigaste!

• Elle69

Vi fick en son på första försöket där och klagar inte. De är bara inte lika slätstrukna som många kanske är vana vid men de kan sin sak.

På den tiden kunde man flyga genom Riga med AirBaltic.

Svar på tråden Äggdonation utomlands