• PolyPond

Godaste fisken

Vilken fisk tycker du är godast av dessa?
    Det gäller tillagad färsk fisk, inte inlagd, rökt eller torkad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godaste fisken
  • annca

Alla dessa är ju jättegoda, men sjötunga är nåt särskilt!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Alecto

Makrill!

All fisk är god - me löv fisk - men nyfångad, stekt makrill slår det mestaSolig  

• CeeJay
    KimPossible skrev 2012-05-14 16:55:19 följande:
    Abborre! Även om sjötunga för all del är gott när den tillagas rätt. Liksom färsk tonfisk.

Men jag måste nog hålla med CeeJay om att röding är något alldeles i särklass. Tänk nyfiskad, tillagad över öppen eld, när den bara smälter i munnen...omnomnomnom. 

*mums* Eller i en "klämma" som jag fick när jag kom fram till en "by uppåt i norr" när vi rest hela vägen från Stockholm... PLUS dom vi själva fiskade och lagade till över öppen eld... *mumsfilibabba*
  • Gladskit

Röstar också på Abborre. Men lax är det vi oftast äter, supergott det med

• Khaleesi

Eftersom röding av någon underlig anledning inte fanns med på listan så röstade jag på lax.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • wity

Makrill

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • CarpeNoctem

Lax smakar skit. Vilken fisk som är godast är svårt eftersom jag älskar Torsk och Rödspätta..så det får bli 2 flugor i en smäll!

• Kajee

Svårt att välja mellan makrill och rödspotta, men det fick bli spottan.
    Fisk är bäst när det köps direkt vid kajen på västkusten.  

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Bling1975

Färsk rå eller halstrad tonfisk är bäst, men jag gillar även marulk och hälleflundra. Gillar inte lax alls.

Stitch längtar efter Lilo
  • Ididudum spriliares klarauis

Lax, eller öring eller röding.

• PolyPond

Ni är inte kloka.
    Det spelar ingen roll vad man skriver i en omröstning, så är det några som inte kan låta bli att svara något annat än det som efterfrågas. Är det ett trängande behov av att vara unik, eller vad är det frågan om egentligen?

• Malva85

Jag äter mest torsk (eller Alaska pollock egentligen) för att det går att variera så mycket men när det gäller färsk fisk så är det inte mycket som slår makrill.

• Pimpinellan

Av de där sjötunga,men f.ö röding tror jag. Men gös är också en höjdare. Älskar fisk helt enkelt! Glad

• Ragnar

Lax (eller egentligen föredrar jag röding vilket vi äter mycket av) och makrill. Färsk sill är också en stor favorit men tyvärr något vi bara har fått tag i när vi varit i Sverige.

Svar på tråden Godaste fisken