• celias

Sockerfritt dagis i Stockholm + eko

Hej
    Jag eftersöker tips på dagis i Stockholms innerstad där det serveras nyttig kost i största möjliga mån sockerfritt och ekologisk. (meddela gärna vilken typ av pedagogik som råder också)

Har förstått att det är ett hett ämne och att det råder vilda diskussioner  ang. om socker är bra eller dåligt att begränsa men det behöver ni inte ta upp här utan jag önskar endast tips på denna typ av dagis.

:) 

• Svar på tråden Sockerfritt dagis i Stockholm + eko
  • Lexxxie

Bellmanskällans Montessoriförskola i Mälarhöjden. Har egen kokerska och kör ekologiskt, sockerfritt och i största möjliga mån närproducerat. Dock är det ett privat föräldrakooperativ. Ett av Sveriges största dock.

• celias

Tack snälla! 
    Skulle dock behöva dagis i city, helst Vasastan, Norrmalm, Östermalm eller Kungsholmen.

MVH 

• Rocket Mania

Cellas. Tänk på att det där med kök är något som kan ändras. Vår förskola blev precis av med sitt kök för det var en halv grad för varmt dagen då inspektören var på besök. En fläkt hade kostat flera hundra tusen så köket fick stängas.

Jag tror du ska sikta in dig på pedagogiken, personalen och föreståndaren som till syvende och sist är det absolut viktigaste. Är tänket och pedagogiken "rätt" kommer rätt tänk om mat och eko per automatik! 

Svar på tråden Sockerfritt dagis i Stockholm + eko