Med risk för idiotförklaring...blå flärp på blöjor??
Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte komma på vad den blå klisterflärpen bak på Liberos blöjbyxor är till för. Någon som vet?
Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte komma på vad den blå klisterflärpen bak på Liberos blöjbyxor är till för. Någon som vet?
När man ska vika ihop dom och kasta? Så inte bajset kommer ut lika lätt.
vad syftet med den än är så tycker jag att den är förbaskat irriterande eftersom den gärna klistrar ihop sig med insidan av byxorna.
Den "fäster" ihop blöjan när du rullar ihop den och ska slänga den!
Eftersom man ska riva upp blöjan i sidorna så används remsan till att klistra ihop blöjan innan den slängs, finns ju inga remsor som på vanliga blöjor. Eller jag har antagit att den används till det. :-O
För att man ska kunna vika ihop den använda blöjan till ett litet paket och "säkra" den med tejpen.
Bra om den är kladdig och man inte vill att det ska hamna smetas runt bajs i hela soppåsen.
Står även förklaring till remsan på blöjpaketet med bilder. :)
Står på blöjpaketet
Ha ha! Tyckte jag kollade på paketet. Får kolla igen. Jo jag misstänkte det var ngt med ihopvikningen. Jag klipper bort den. Tvååringen använder den nämligen som ett nytt sätt att driva mamma till vansinne på. Tack tack