Vill inte ha kalsonger o gå utan blöja
Min 3½ åring kissar duktigt på pottan om man säger till honom / lockar / uppmanar honom till det. Ibland på eget bevåg också. Ofta säger han dock att han inte vill när jag uppmanar honom och då har jag de senaste dagarna börjat bli lite mer bestämd och begärt att han ska göra det ändå. Han kan bli lite sur men det brukar sluta med att han glad i hågen kissar en liten skvätt i alla fall.
Vi har hållt på ett halvår ungefär och jag behöver hjälp hur vi ska gå vidare!
Jag har tagit bort blöjan och satt på kalsonger några gånger. Första gången gick det jättebra hela eftermiddagen, inga olyckor. Dagen efter blev det 3 olyckor och efter det vill han absolut inte gå utan blöja. Gillar motivet på kalsongerna, men genomskådar dem och vill inte ha dem på.
Jag vill inte tvinga honom?! Eller ska jag ta bort blöjan trots protester? Han kan springa helt bar en stund, men inte ha kalsingar eller bara mjukisbyxor. Om jag säger att blöjorna är slut så skulle han nog bli väldigt ledsen. Ska jag utsätta honom för det?
Han klarar inte av att kontrollera bajset ännu. Inte ens med godismuta, så det är jag ganska säker på. Det kanske gör honom osäker också.
Är jättetacksam för tips och stöd här!