• korp3n

Tack till alla bonusmammor/pappor som har modet.....

Jag känner att jag vill starta en tråd där jag hyllar modet hos alla de som vågar och har modet att bli bonusföräldrar. För många är detta ingen dans på rosor. Jag vet min sambo är bonus och hon har inte haft det lätt alltid, ändå så efter en hel del trådar man läst här så har hon haft det ganska så milt i jämförelse.

Men hon vågade att bli bonus mamma till 4 barn, från början bara till två på heltid men nu är det fyra för de andra två valde att flytta till oss de med. Dessa är inga små i heller utan det var två tonåringar en tolv åring och en sex åring.

Så mycket som hon har fått ta och stå ut med av barnens mamma och mammans nya man, och hon har stannat. Belöning har hon fått av barnen och mig.

Min mammas nye man var precis lika modig och vågade bli bonuspappa till fyra barn och han finns kvar där fortfarande.

Så till er alla modiga jag lyfter på hatten för er och bugar mig i ödmjukhet.

• Svar på tråden Tack till alla bonusmammor/pappor som har modet.....
  • ius lexis

Vad otroligt gulligt!
    Fint att någon skriver något sådant.
    kram på dej å din tjej

• TantMy

Så fint skrivet, jag tackar och bugar eftersom jag är bonus-morsa..och så sant, det är inge dans på rosor vill jag lova.
    Det är kul att få läsa lite positivt om oss "elaka häxor" Tungan ute, jätte gulligt skrivet och jag önskar dig en riktigt trevlig kvällHjärta

• emselott

Tack snälla för de fina orden! Den första tiden levde jag nästan som i ett chocktillstånd. Jag hade verkligen ingen aning om vad jag gett mig in på förrän jag redan var där! Jag hade nog blivit mer tilltufsad om det inte vore för min sambo som stått upp för mig, oss och barnen hela vägen och vägrat ge upp någon av oss. Det är tufft att komma ny till en färdig spelplan och man kan behöva en del stöd och uppbackning på vägen, om det så bara handlar om ett par vänliga ord. Tack!

• hipmonken

Gulligt skrivet, inte många bonusmammor eller pappor för den delen som får cred här på FL. Jag är både bio och bonus och har en underbar bonusmamma till mina barn som jag ofta ger komplimanger för att hon är så bra för mina barn!!!!

• korp3n

Tack för de fina kommentarerna. :)

Men ni skall absolut ha all eloge och ett stort tack till er ni modiga människor.

• Devil mom

En sådan hyllning faller rätt in i hjärtat och tas emot med öppna armar. Tack för de fina orden säger ännu en bonusmamma :)

• korp3n

Oj har denna tråden fått fler svar va kul. Ja jag är mycket imponerad av alla bonusmammor och pappor därute. Ibland så är det tufft för er.

• Mammamumu

Tack för det! Det är ingen dans på rosor. Som bonus förälder känner man sig oftast som utbölingen. Belöningen är när ens bonusbarn ger kärlek tillbaka. Bioföräldrar ska vara glada som får bra bonusföräldrar till sina barn. Att ens barn trivs med sina extra mammor och extra pappor ska man se som ett stort plus och inget hot. Så tack igen för det fina inlägget.

• Sephrenia89

Tack känns roligt att få höra positivtet som denna, behövs just nu när det är kaos hemma.

• sandraabinger

Är det någon här som vet om den biologiska pappan (har hela vårdnaden) kan göra styvmamman till vårdnadshavare också? :)

• korp3n
    sandraabinger skrev 2013-08-05 11:47:08 följande:
    Är det någon här som vet om den biologiska pappan (har hela vårdnaden) kan göra styvmamman till vårdnadshavare också? :)
    Ända sättet jag vet är om man adopterar
  • sandraabinger
    korp3n skrev 2013-08-05 12:44:40 följande:
    Ända sättet jag vet är om man adopterar
    Jag fattar det så också men min sambo är rätt så säker på att jag inte behöver göra det :o
  • annvian
    sandraabinger skrev 2013-08-05 16:29:49 följande:
    Jag fattar det så också men min sambo är rätt så säker på att jag inte behöver göra det :o

Kan ni inte kolla med familjerätten? Vad står det om du googlar?

Bara nyfiken i en strut... Finns inte barnets mamma med alls? Har hon inte umgängesrätt?
  • sandraabinger
    annvian skrev 2013-08-05 16:36:08 följande:

Kan ni inte kolla med familjerätten? Vad står det om du googlar?

Bara nyfiken i en strut... Finns inte barnets mamma med alls? Har hon inte umgängesrätt?

Jo vi lär ju få kolla upp det mer nogrannt, tänkte bara om någon här var lite kunnig inom det området. 

Hon har kidnappat barnen en gång sedan han fick egen vårdnad, (en hemsk månad) så just nu har hon ingen umgängesrätt alls fram till att hon tar upp det i rätten.

• annvian
    sandraabinger skrev 2013-08-05 16:39:31 följande:

Jo vi lär ju få kolla upp det mer nogrannt, tänkte bara om någon här var lite kunnig inom det området. 

Hon har kidnappat barnen en gång sedan han fick egen vårdnad, (en hemsk månad) så just nu har hon ingen umgängesrätt alls fram till att hon tar upp det i rätten.

Åh fy vad hemskt. Kan såklart inte säga så mkt eftersom jag inte vet bakgrund men vilken tuff sits. Att kidnappa är aldrig rätt.
  • MoparEttan

Det där kändes fint att läsa :) Tackar! 

Det är inte alltid lätt men de är värt varenda sekund för jag älskar mina bonusar :)
    Och vill att dom ska lyckas här i livet :)

Och så skönt att läsa detta när allt man ser annars är bara negativa saker om bonus m&p 
    tack för att du ser oss .    

Svar på tråden Tack till alla bonusmammor/pappor som har modet.....