• imicca

ÄL efter missfall??

Visste inte riktigt vilket forum jag skulle vända mig till, men jag chansar på att få ihop lite svar här...

Det är så att jag precis gått igenom ett missfall, var endast i ca v 4.
    Började blöda ca 3 dagar efter att jag skulle haft min mens, men detta var då missfallet...

Nu undrar jag lite hur er ÄL sett ut efter era missfall...ska man räkna missfallet som min vanliga mens och att då ÄL sker som vanligt på ungefär samma tidpunkt?

Är trots detta väldigt ivrig att försöka igen...vår barnlängtan är såpass stark...

Vet självklart att detta är väldigt olika, men man hade iaf velat ha en liiiten aning om när man ska börja testa sig. Jag brukar vanligtvis känna av min ÄL mycket väl, men förra månaden när jag blev gravid gjorde jag inte det....

Kramar till er

• Svar på tråden ÄL efter missfall??
  • Lino83

Hej Imicca!
    Jag beklagar verkligen!
    Fick själv missfall i februari och var då i v 6. Gynekologen rådde oss att vänta en mens innan vi försökte bli gravida igen, så kroppen hinner återhämta sig helt. Men för min del så var min menscykel ungefär som vanligt, räknat från när jag fick missfallet.

Jag tror det är rätt olika från person till person, hur långt tid det tar för cykeln att bli regelbunden och normal. Sen är det ju även viktigt att tillåta sig själv att få vara ledsen och läka mentalt innan man försökte igen!

Kämpa på!

• silavs

Jag jag haft 3 missfall och de har då varit som mensar,jag har alltså gått äl 14 dagar efter,dom jag brukar ha efter mens.
    Så det har varit skönt;)

• silavs

Det skulle stå att jag har fått äl 14 dagar efter missfall,,som jag brukar ha efter mens.
    Jäkla iPhone;)

Svar på tråden ÄL efter missfall??