• Anna jkp

Bästa pumpen?

Jag har köpt avent pump. Har bekymmer att sätta ihop alla delar så det blir riktigt tätt. Får inte den att funka fullt ut. Vilken pump använder du? Hur funkar den? Pris?

Synlig gör kvinnovåldet
  • Svar på tråden Bästa pumpen?
  • Jeff

Hade först Avents manuella men köpte sen Medelas automatiska (Swing), funkar perfekt. Minns inte exakt pris men det var runt 1600 och den är värd det!

• cbordner

Har avents manuella och den läcker lite om man ite sitter rakt och pumpar, sen har den börjat gnissla lite nu också, har tyvärr inte råd att köpa en ny, men önskar mig avents elektriska då vi har flaskor o sånt i det
    Märket.

• Hannathu

Har testat Avent, Medela och Mam  Avent funkade bäst för mig.

Alla pumpar funkar bäst om man sitter lite framåtlutad och trycker tratten mot bröstet, så att de inte läcker.

cbordner skrev 2012-05-10 15:07:19 följande:
    Har avents manuella och den läcker lite om man ite sitter rakt och pumpar, sen har den börjat gnissla lite nu också, har tyvärr inte råd att köpa en ny, men önskar mig avents elektriska då vi har flaskor o sånt i det
    Märket.
    Om det är handtaget som gnisslar där den ligger an mot pinnen som sitter på tratten (om du förstår vad jag menar) så funkar det med lite glidmedel på pinnen. Om det är själva gummigrejen som skapar vacumet (den som går upp och ner när du pumpar) så byt ut den, då är den på väg att ge sig, finns att köpa i tvåpack...
    Anna jkp skrev 2012-05-04 16:04:14 följande:
    Jag har köpt avent pump. Har bekymmer att sätta ihop alla delar så det blir riktigt tätt. Får inte den att funka fullt ut. Vilken pump använder du? Hur funkar den? Pris?
    Vilka är problemen så kanske vi kan hjälpa dig?

Sitter själva ventilen på som den ska?
    Hur ser ventilen ut - är det som en liten vit tratt eller är det en platta med som en snöflinga på? (den senare är ganska usel, den andra sorten är mycket bättre)
    Sitter gummitratten i den andra tratten ordentligt? Om inte så blöt den lite för att trycka ner den ordentligt i tratten.
    Sitter gummigrejen med den vita pinnen i fast ordentligt?

En sak jag fått göra (med alla pumpar) är att smörja utsidan av bröstvårtan och lite ner på vårtgården med vitt vaselin för att inte få skav och för att det ska bli lite bättre effekt.
Svar på tråden Bästa pumpen?