ungdomar och alkohol
Ångrar DU att du drack alkohol som tonåring? Observera att bara du som drack alkohol som tonåring ska svara. Ni som inte ångrar att ni drack vill ni att era barn ska dricka alkohol i tonåren? om inte så varför?
Ångrar DU att du drack alkohol som tonåring? Observera att bara du som drack alkohol som tonåring ska svara. Ni som inte ångrar att ni drack vill ni att era barn ska dricka alkohol i tonåren? om inte så varför?
Nej. Men jag drack inte sådär förtvivlat mycket eller ofta heller, inte förrän jag flyttade till London när jag var nitton ;)
Jag drack ganska mycket alkohol under hela tonåren, var full någon gång i månaden, mådde bra ibland, dåligt ibland. Ångrar inget.
Jättesvårt det här med de egna barnen, å ena sidan är det något jag tycker hör ungdomen till och som jag inte velat vara utan för egen del, å andra sidan är det förknippat med så stora risker och jag är väldigt rädd om mina barn. Vet faktiskt inte ännu hur jag kommer att agera när de blir tonåringar, försöka så gott det går innan dess att se till att de har en stark självkänsla, förmå dem att vilja vara rädda om sig själva, hur det nu ska gå till.
Nej, jag ångrar inte att jag drack alkohol som tonåring. Jag hade flyttat hemifrån och börjat plugga på universitetet och alkoholkonsumtionen var måttlig i samband med studentmiddagar.
Absolut inte.Var drängfull många gånger men fan va kul jag hade
ja jag blev alkoholist.
Ja jag ångrar för det var ju ingen mening med det när jag var 14-15.
Roligare nu när man är 21.
Nej, jag ångrar det inte. Ser det inte som någon katastrof om mina tonåringar dricker heller, det viktiga är att de känner att de alltid kan komma hem och att de håller sig till "finalkohol", dvs håller sig långt borta från hembränt.
Ja jag ångrar det. Jag var 15 och så som jag drack ska ingen tonåring göra. Visst hade man kul många gånger men det väger ju inte upp all skit man råkade ut för.
Både ja och nej.
Nej, eftersom jag inte råkade ut för något och hade väldigt kul. Vi var ett väldigt tajt kompisgäng som höll ihop och gjorde det här tillsammans och den gemenskapen var underbar. Otroligt nog fick jag även lite självförtroende att göra det, lite "coolare" blev man ju (nu pratar jag 15-16 år).
Ja, eftersom jag nu tycker att det är väldigt onödigt att dricka överhuvudtaget och speciellt som minderårig.
Nej jag ångrar de inte alls. Hade superkul och va värsta partajerna både före och efter krogen/klubben.
Drack allra första gången 1vecka precis innan jag fyllde 15år. Va i Finland då. Superkul.
Sen drack jag i princip inget fram tills jag fyllde 18 och sen blev de hårda, långa fester. haha... Fram tills jag blev ca 22-24 nånting. Sen fick jag barn och har lugnat ner mig och lite smått vuxit upp sas..
bra o höra lite olika åsikter.
Ja jag ångrar det. Önskar att jag aldrig utsatt min kropp eller mitt sinne för det giftet.
Jag ångrar inget och ser heller inget problem i att mina barn komemr att dricka som tonåringar. Det viktiga för mig är att dealltid vet att de kan komma hem oavsett hur fulla de är. Sen vill jag att de dricker vettigt alkohol och inte hembränt.
Nej, jag ångrar att jag inte söp mer som tonåring.
Jag ångrar att jag inte drack mer som tonåring.
JAg började förvisso innan tonåren men ja jag ångrar det är idag nykter alkoholist. Jag har försökt att föra en vettig diskussion om alkohol med mina barn och att inte vara fördömande utan förklara farorna på ett så bra sätt som möjligt.