• Helen 1984

Mam first bottle - var köper man den?

Finns den bara att köpa på nätet ?

• Svar på tråden Mam first bottle - var köper man den?
  • Fia85

Apoteket,babyproffsen och mataffärer

• Helen 1984

Aha ok, vad bra! Hittade på nätet och då var frakten lika mycket som flaskan kostade.

Vad har ni för erfarenheter av denna flaska? Är den bra att kombinera med amning? Har testat 2 olika flaskor och där kommer det för fort.

• attflaskmata

Om du vill kombinera med amning så skulle jag rekommendera Medelas flaska Calma. Den är speciellt framtagen för att likna amning så mycket som möjligt och jag har hört gott om den.
    http://www.medela.com/SE/sv/breastfeeding/products/breastmilk-feeding/calma-feeding-device.html

Även tommee tippees flaskor är bra för deras nappar är bröstliknande.

Mams nappar är inte särskilt bröstliknande alls och det rinner ganska fort ur dom också. 

• Helen 1984
    attflaskmata skrev 2012-05-02 16:28:48 följande:
    Om du vill kombinera med amning så skulle jag rekommendera Medelas flaska Calma. Den är speciellt framtagen för att likna amning så mycket som möjligt och jag har hört gott om den.

www.medela.com/SE/sv/breastfeeding/products/breastmilk-feeding/calma-feeding-device.html

Även tommee tippees flaskor är bra för deras nappar är bröstliknande.

Mams nappar är inte särskilt bröstliknande alls och det rinner ganska fort ur dom också. 

Ja den lät ju väldigt bra! Var kan man köpa en sån?
  • attflaskmata
    Helen 1984 skrev 2012-05-03 14:51:57 följande:
    Nu har jag köpt en calma, så får vi se hur den funkar!
    Berätta gärna! Jag är nyfiken på om den verkligen inte läcker något om inte barnet suger t ex!

• Helen 1984

Jag Tycker den funkat bra, bara använt den vid ett par tillfällen men är nöjd hittills!

• Emmamyway

Willys, ica och coop har jag sett :)

Svar på tråden Mam first bottle - var köper man den?