• Anonym (Anonyma)

Ska man få bete sig hur illa som helst på FL, bara för att man påstår sig ha en skada?

Det finns åtminstone två medlemmar på FL som beter sig ruskigt illa mot övriga medlemmar och sedan skyller på att deras mammor söp under graviditeten, de har mentala störningar som gör att de inte kan tänka utanför sin egna värld och så vidare. 
    Ursäkten kommer som en slags uppmaning, även från andra medlemmar, att man ska låta dessa individer vara. Man ska svälja deras skitsnack med ett leende och inte försöka argumentera med dem och inte säga mot dem. 

För de förstår inte bättre. 

Då kan ju jag göra det ganska enkelt för mig själv nästa gång jag startar en tråd där ingen håller med mig och jag får argumentera hårt för min sak. Jag påstår att mamma lekte med påsar över mitt huvud när jag var 2 år gammal. Detta ledde till hjärnskador och nu klarar inte jag av att förstå andras synsätt och mitt sätt att göra saker på är det enda rätta.
    Våga inte säga emot mig, jag är skadad förstår ni.

Det känns inte helt rätt, eller hur?
    Eftersom ni inte vet om denna medlem talar sanning eller enbart vill ha fri väg att bete sig som ett as på forumet så är det lite väl naivt att svälja ursäkterna med hull och hår. Tycker ni inte?

Alla är välkomna på ett forum likt FL, men ska man in i leken får man leken tåla. Eller hur?
    Syftar nu inte till regelrätta påhopp på individen, sådant är aldrig ok. Men att få motargument efter motargument efter motargument är det minsta man ska tåla.  

• Svar på tråden Ska man få bete sig hur illa som helst på FL, bara för att man påstår sig ha en skada?
  • Anonym (Anonyma)

Ingen som har någon åsikt gällande detta?

• Anonym (Anonyma)

Är det så att ingen annan har upplevt detta fenomen eller är det så så så fel att diskutera detta för att det är synd om personer som är "speciella"?

• Sara 751

Jag har inte sett det du pratar om men om personerna är medvetna om sina problem borde de kanske kunna behärska sig lite iaf. Alla ska visa respekt för andra. Men det effektivaste är kanske ändå att ignorera idioter. Eller bara påpeka "Nu beter du dig illa igen. Observera det!"

• Anonym (Anonyma)
    Sara 751 skrev 2012-05-02 19:33:55 följande:
    Jag har inte sett det du pratar om men om personerna är medvetna om sina problem borde de kanske kunna behärska sig lite iaf. Alla ska visa respekt för andra. Men det effektivaste är kanske ändå att ignorera idioter. Eller bara påpeka "Nu beter du dig illa igen. Observera det!"
    Följdfrågan blir då, är det snällt och rätt att ignorera personer med problem?
    Ska vi frysa ut dem, då vi inte får säga mot dem och inte argumentera mot dem? 
  • Sara 751

Inte ignorera personen bara dumheter de skriver. Du får säga emot dem men det är slöseri med energi enligt mig. Du gör som du vill!

• Anonym (Anonyma)
    Sara 751 skrev 2012-05-02 19:49:05 följande:
    Inte ignorera personen bara dumheter de skriver. Du får säga emot dem men det är slöseri med energi enligt mig. Du gör som du vill!
    Vissa medlemmar vräker till 90% av tiden ur sig dumheter som visar på fullständigt oförstånd till hur andra människor lever och att alla inte gör som just denna individen. 
    Med andra ord skulle en sådan medlem ignoreras till 90%

Det handlar nu inte enbart om de elaka saker dessa medlemmar skriver utan om alla argument som är felaktiga, faktafel i största allmänhet och så vidare.  
  • Mästaren

Följa regler tycker jag väl att man ska, men eftersom moderatorerna inte ska kunna se vem som har skrivit inlägget (om det nu fortfarande är så) så borde det inte vara något problem. 

Däremot tycker jag väl att när man vet att någon har den typen av skada, så är det väl dumt att ge sig in i den sortens diskussion gång efter gång när man vet hur det antagligen kommer att bli. Att man inte tröttnar liksom ... då undrar jag faktiskt vem det är mest fel på. 

• Mästaren
    Anonym (Anonyma) skrev 2012-05-02 19:51:24 följande:
    Vissa medlemmar vräker till 90% av tiden ur sig dumheter som visar på fullständigt oförstånd till hur andra människor lever och att alla inte gör som just denna individen. 
    Med andra ord skulle en sådan medlem ignoreras till 90%

Det handlar nu inte enbart om de elaka saker dessa medlemmar skriver utan om alla argument som är felaktiga, faktafel i största allmänhet och så vidare.  
    Jamen varför inte? Om man vet att en människa inte går att resonera med, så varför försöka? Om man ser några faktafel någon annan skulle kunna tro och man inte vill det är det väl bara att rätta, hänvisa till källa och inte mer med det. 
  • Moderator
    OBSERVERA!

Det går bra att diskutera frågan generellt men kom ihåg att inte peka ut någon enskild medlem via användarnamn eller via länkar till trådar.
    /Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Nidorina

Men så är det ju i verkliga livet också. Har en person i min närhet som beter sig precis som h*n själv vill. Det ska alla bara acceptera för h*n har ju en sjukdom. Visst, jag accepterar vissa saker från denna person som jag inte skulle ha tålt från andra, pga sjukdomen, men ibland känner jag att det finns faktiskt gränser och man kan integöra hur man vill i alla lägen och så ska alla bara förstå det för h*n har ju faktiskt en sjukdom. Sjukdomsvinst, kallas det.

• MickeN1973

Tja det är modereringens problem väljer de att acceptera dylikt beteende ja då är det deras val

Svar på tråden Ska man få bete sig hur illa som helst på FL, bara för att man påstår sig ha en skada?