• YummyMami

Att svälla upp..

Ibland sväller jag upp som sjutton, oftast då när jag har missat dricka vatten. Men seriöst.. Det känns tungt att dricka så mycket, men det är väll bara och bita i sura äpplet. Men visst finns det även naturliga vätskedrivande medel/ämnen i  viss mat som man kan komplettera vattendrickandet med?

Vet nässlor är ett men vilka mer än nässlor?
    Och hur sparar jag nässlor??? Inte fysen tack, utan hur torkar jag det?

Undra om jag borde ha lagt tråden under recept?

Android, appar, mobiltelefoni mm blogg warja.bloggplatsen.se/ twitter.com/
  • Svar på tråden Att svälla upp..
  • nytt eller gammalt

Jag har koll på att torka nässlor, det är enkelt: antingen i en torkapparat eller om du inte har det: lägg luftigt på någon torr plats och håll koll så bladen torkar. Hade en kollega som lade på tidningspapper ovanpå bokhyllor (svamp, inte nässlor) och min svärmor torkar alla möjliga blad jämt. Hon lägger på kökshanddukar, nät eller annat ute i deras förråd! När bladen är 100% torra, lägg i burkar, tryck inte ihop för att få plats med mycket. Man kan förstås köpa torkade nässlor också om man vill det.

• YummyMami
    nytt eller gammalt skrev 2012-05-02 15:02:25 följande:
    Jag har koll på att torka nässlor, det är enkelt: antingen i en torkapparat eller om du inte har det: lägg luftigt på någon torr plats och håll koll så bladen torkar. Hade en kollega som lade på tidningspapper ovanpå bokhyllor (svamp, inte nässlor) och min svärmor torkar alla möjliga blad jämt. Hon lägger på kökshanddukar, nät eller annat ute i deras förråd! När bladen är 100% torra, lägg i burkar, tryck inte ihop för att få plats med mycket. Man kan förstås köpa torkade nässlor också om man vill det.
    Aaah, jag tror våran förråd kommer bli helvetets varm och torr! Jaa, man kan köpa, men det finns ju en liten charm i att göra själv. 
    Tack för svar! 
    Android, appar, mobiltelefoni mm blogg warja.bloggplatsen.se/ twitter.com/
Svar på tråden Att svälla upp..