Pärla skrev 2012-05-04 14:30:55 följande:
Gud jag vägde mig idag och jag går bara upp i vikt istället för att gå ner!
Förra veckan gick jag bara ner 100 gr, och denna vecka upp 300 gr!!
Har stått kvar på 64 kg siffran i 1,5 månad nu, fast jag har varit på promenader, och ätit måttligt! Jag förstår inte..
Vill så gärna gå ner mina kilon nu, och ha på mina gamla kläder snart
Nån som vet varför det går så trögt fast man är aktiv hela tiden och äter måttligt, och inte går ner i vikt?!!
Men du kan ju inte väga dig varje vecka?! Och så små variationer som bara några gram, det är ju ingen som helst vits att ta med sådana små skillnader i beräkningen! Det fungerar ju precis som med bebisar, väger du för ofta så ser du ju inte helheten utan bara de små svängningarna som
alla människor har och som inte säger ett dyft om vare sig viktnedgång eller tillväxt! Väg dig max en gång i månaden, och mät hellre med måttband än att väga på vågen eftersom du mycket väl kan lägga på dig mer muskler om du är ute och promenerar mycket och då syns ju inget på vågen.
Dessutom är det inte alls bra att gå ner i vikt för snabbt, som någon här ovan skrev att hon gjort, i synnerhet inte under amning! Det frigör gifter som förs över till bröstmjölken, det är därför man avråder bantning under amning. Det trodde jag alla visste?