• Mollz

"Hörredu, är det där verkligen dina barn?"

Seriöst, vem säger så?

Häromdagen var jag nere på stan med mina två döttrar, den stora är snart tre och den lilla är fyra månader.
    Tar min stora dotter i handen och ska gå ut ur affären när en kvinna hejdar mig med dessa ord.

Jag blev så paff att jag inte ens kom mig för med att svara. När hon upprepade frågan svarade jag att ja, det är de.
    Hon trodde mig uppenbarligen inte (treåringen sägs vara en kopia av mig!?) för hon fortsatte att följa efter oss. När vi ökade takten så sa hon "hur gammal är du? du kan omöjligt ha två och ett så stort barn när du inte ens är 18 själv!".
    Hade jag inte varit så irriterad hade jag nog börjat asgarva. "Tack, men jag fyller snart 22" sa jag och gick därifrån utan att ge henne en blick till.

Nog för att jag ser ung ut, men det här tar nog priset.. 

• Svar på tråden "Hörredu, är det där verkligen dina barn?"
  • Emmi27

Du skulle svarat att "vaddå, allt som inte sitter fast är allmän egendom"

• Mio
    Emmi27 skrev 2012-04-30 12:44:02 följande:
    Du skulle svarat att "vaddå, allt som inte sitter fast är allmän egendom"
    Hahaha!
  • gullehjärtat

Haha!
    Även om det inte var dina barn, så hade du väl säkert varit barnvakt. Varför skulle du kidnappa små barn mitt på stan?

• Cisslan

Ha ha! Förstår om du blev arg eller irriterad men det var faktiskt roligt! Tänk vilket folk det finns!

• SillyJokes

Hon kunde inte tänka tanken att du var deras storasyster eller något? Haha, vilken störd tant.

• Linthe

Köpte en korv till min dotter och försäljaren frågade om den var till min lillasyster. Jag är ändå 29 år men kanske ska ta det positivt att jag ser ung ut. Konstigt sätt att fråga dock, kan ju såklart vara syskon eller syskonbarn eller nåt man är på affären med. 

• LiSeb92

haha när jag var liten fastnade jag och min mamma och syster på flygplatsen i flera timmar för dom kunde inte tro på att hon var våran mamma :)( vi är rätt bleka och hon är riktigt brun och vi skulle till hennes hemland så aha)

• Mollz
    Litet My skrev 2012-04-30 12:40:49 följande:
    Varför bli irriterad??, sjukt roligt ju, hade nog svarat med "Njaaae, jag vet inte riktigt, jag hittade dem i affären, och allt jag hittar är mitt" eller något annat dumt.
    Haha, de flesta hade nog blivit irriterade om en främmande människa kom med spydiga frågor. Hela historian när jag tänker tillbaka är ganska komisk, men just då var den inte det Tungan ute
  • Coyote

Du skulle sagt "finders keepers!" och tagit ungarna och sprungit.

• Mollz
    Coyote skrev 2012-04-30 23:28:19 följande:
    Du skulle sagt "finders keepers!" och tagit ungarna och sprungit.
    Haha, det ska jag lägga på minnet om det händer igen
  • Kattdamen

Det måste vara jobbigt för den kvinnan. Ser hon någon med barn så tror hon att de kidnappat barnen, ser hon någon med en bil tror hon att denne stulit bilen.

Jag blir matt av bara tanken.

En kopp te, tack.
Svar på tråden "Hörredu, är det där verkligen dina barn?"