• maaammaaa

Vilken myndighet litar du mest på.

Jag hör tilll dem som litar mest på Sjukvården, vem litar ni på att kan sköta sitt jobb bäst.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken myndighet litar du mest på.
  • Bling1975

Har ingen direkt erfarenhet av domstolar, polis och socialen. Men jag litar absolut inte på vården. Valde domstolarna.

Stitch längtar efter Lilo
  • UmmHamza

Vet inte men absolut inte sjukvården

• maaammaaa
    Jättekul skrev 2012-04-28 23:00:49 följande:
    Vad menar du med litar på? På vilket sätt?
    Att de gör rätta beslut, rätt insatser, rätt straff, rätt behandling, i rätt tid och visar hänsyn med tanke på allas bästa.
  • Mandel
    standinlovedontfallinlove skrev 2012-04-28 22:52:27 följande:
    Allt annat e ju bara skit nästan

Polisen tar alldeles för lång tid på sig.
    Domstolen ger alldeles för låga straff
    Socialen är bara helt sne vriden    
    Att domstolarna dömer för korta straff har ju med lagstiftning att göra. Inget som de själva kan bestämma över.

Personligen känner jag nog mest förtroende för domstolarna. Det känns som att de i alla fall oftast gör rätt och rätt person döms eller frias.
    På andra plats sätter jag socialen.
    Tredje plats ingen...
    Delad sista plats för sjukvården och polisen.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Helpful

Inga enligt ovan. Jag litar blott på mig själv och mina två jurister.Glad

Skattebrott är gott när man domstolen förmått att bevisningen lägga ner så att det till mig blir mer!;)
  • Jättekul
    maaammaaa skrev 2012-04-29 08:31:53 följande:
    Att de gör rätta beslut, rätt insatser, rätt straff, rätt behandling, i rätt tid och visar hänsyn med tanke på allas bästa.
    I sådana fall ingen, tyvärr.
  • mrsStatham

Sjukvården suger, men jag kan iofs inte se hur de kan lägga upp systemet på något annat sätt.
    Av de resterade alternativen är det socialen som är minst korrupt.  Så jag säger socialen med uteslutningsmetoden.
    Dock är det nog trafikverket eller någon annan sådan myndighet som jag litar mest på. 

Bara två saker är oändliga
  • Kattdamen

Jag litar på att respektive myndighet utför sitt arbete bäst. Om domstolarna försöker sig på vård så skulle jag nog känna mig lite tveksam till det hela.

En kopp te, tack.
  • maaammaaa
    Helpful skrev 2012-04-29 08:48:46 följande:
    Inga enligt ovan. Jag litar blott på mig själv och mina två jurister.Glad
  • Meowth

Socialen med viss tveksamhet. Jag litar faktiskt inte på någon till fullo, men absolut minst på sjukvården. De privata alternativ jag besökt mer absolut. Landstinget, absolut inte.

It takes backbone to lead the life you want
  • Mornie Alantie

Svårt att säga. Jag har många dåliga erfarenheter av sjukvården, så dem litar jag inte på. De gånger jag haft med polis och domstol att göra har jag fått ett gott intryck. Socialen har jag ingen direkt erfarenhet av. Hade omröstningen varit omvänd skulle jag säga att jag har minst förtroende för sjukvården, på den här kan jag inte svara.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Manmbo

Definitivt INTE sjukvården efter att de missade min cancer under två år och det trots uppenbara symptom och att jag sökte vård väldigt många gånger. 

Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet
  • maaammaaa

För tre år sedan hade jag litat mest på domstolen, sedan polisen socialen och sist sjukvården, men nu är jag mer informerad och har mer erfarenhet. Nu tror jag mest på sjukvården, polisen, domstolen i den ordningen men socialen har jag noll förtroende för. trafikverket och skattemyndigheter ligger nog i topp, men dem har jag ju inte nämnt. Mamma sa lite skämtsamt man får höra sanningen från småbarn och fyllon.....

• IsDimma

Socialen av dessa. Men å andra sidan har jag ingen egen erfarenhet av vare sig polis eller domstol.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • tahira

Jag litar på alla. Visst kritiskt tänkande får man ju ha, men jag misstor ingen.

Har bara goda erfarenheter av vården och polis.

Domstolar har jag inte kommit i kontakt med så ofta, förutom när jag blev attackerad av en hund som liten. Då var jag, och mina föräldrar, nöjda med hela processen.

Socialtjänsten har jag inte heller varit i kontakt med så mycket. Är det de som intygar faderskap? Har gjort två orosanmälningar också, och de utvecklades på ett sätt jag är nöjd med. 

Mest av allt litar jag på Myndigheten för Samhällskydd och Beredskap. Det är min framtidsplan att någon gång arbeta på en liknande myndighet. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
Svar på tråden Vilken myndighet litar du mest på.