• samira92

HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer

Min pappa har kämpat mot akut lymfatisk leukemi i över två år nu han har genomfört allt sjukhuset haft att erbjuda förutom benmärgstransplation då han har ett udda dna och hans kropp har aldrig klarat av det. Nu har sjukhuset sagt att de har inget de kan göra och han har högst åtta veckor kvar att leva. Nu undrar jag om ni har goda erfarenheter av alternativa behandlingar? och isåfall vilka? och hur personerna mår i dagsläget.? Inga negativa påhopp och andra elaka kommentarer vi har tillräckligt med tankar och problem själva, Jag är väl medveten om hur situationen ser ut men tro hopp och kärlek är alllt vi har kvar
    Tacksam för svar

• Svar på tråden HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer
  • sär skriven

En undersökning som gjordes på olika hospice genomfördes genom att de boende erbjöds att delta i en skrivkurs. Resultaten visade att de som tackat ja, och alltså skrivit (oavsett vad eller hur) levde längre. Att berätta och skriva av sig känslor anses till viss del som en väg till självläkande. Nu tror jag inte att det räddar livet på din pappa, men han skulle eventuellt kunna leva längre och faktiskt må bättre om han skrev av sig.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • MickeN1973
    Baginbox skrev 2012-05-09 13:50:39 följande:
    Den vetenskapliga forskningen har lett fram till de metoder som sjukvården förfogar över. Om alternativa metoder skulle fungera skulle de inte vara alternativa utan ingå i den sjukvård som erbjuds.

Jag har själv mist båda mina föräldrar i cancer och vet hur man vill gripa efter varje halmstrå. Jag skulle lägga energin på att göra den sista tiden så bra som möjligt. För allas skull. Bra med närståendepenning. Hade jag ingen aning om när mina föräldrar gick bort. Det gjorde att jag hade konstant dåligt samvete. Hos mina föräldrar för att jag inte var på jobbet och på jobbet för att jag inte var hos mina föräldrar.

Ni som hävdar att "det finns forskning som visar:" Källhänvisning tack.
    Om det vore så enkelt,,,

Det är inte allt man är intresserad av att forska i då man inte kan tjäna pengar på det.
  • Anonym

En kvinna som säljer massa pulverformer av olika bär osv har haft cancer. Här är hennes sida: www.immun.se

• Sara 751

Det pågår ju studier hela tiden. De flesta är säkert i USA. När sjukvården inte kan göra mer är väl enda alternativet att försöka komma med i en studie. Det är säkert ganska svårt och finns inga grantier för att det fungerar. Det bästa är nog att försöka spendera så mycket tid du kan med honom sista tiden istället.

• Baginbox
    MickeN1973 skrev 2012-05-09 14:44:04 följande:
    Om det vore så enkelt,,,

Det är inte allt man är intresserad av att forska i då man inte kan tjäna pengar på det.
    Nu blir det offtopic. Finns det inga pengar att tjäna om man hittar en bot för cancer?

Du behöver inte svara på det.

Ontopic. De som påstår sig blivit friska med hjälp av ormolja, hur vet de att ormoljan var boten och att de inte spontantillfrisknat? som ju faktiskt händer att folk gör. Det är skamligt att göra pengar på folks förtvivlan över en svår sjukdom med metoder som saknar vetenskapliga belägg.
  • MickeN1973
    Baginbox skrev 2012-05-09 16:51:17 följande:
    Nu blir det offtopic. Finns det inga pengar att tjäna om man hittar en bot för cancer?

Du behöver inte svara på det.

Ontopic. De som påstår sig blivit friska med hjälp av ormolja, hur vet de att ormoljan var boten och att de inte spontantillfrisknat? som ju faktiskt händer att folk gör. Det är skamligt att göra pengar på folks förtvivlan över en svår sjukdom med metoder som saknar vetenskapliga belägg.

Man kan tjäna pengar om man kan patentera ett läkemedel
  • Baginbox
    MickeN1973 skrev 2012-05-09 17:25:07 följande:
    Man kan tjäna pengar om man kan patentera ett läkemedel
    Vilket man kan om man kan presentera belägg för att ett läkemedel fungerar och har bieffekter som är acceptabla. Alternativa metoder har inga vetenskapligt belagda positiva effekter och bör därför inte användas. De kan dessutom vara direkt skadliga. Bara för att något är "naturligt" är det inte ofarligt.
  • Qecdvf

Jag har för mig att jag har läst om en studie som de håller på att prova... kan inte svara på var, men cancerläkare borde ju ha hört talas om den. Det innebär att man utsätter kroppen för ett inplacerat genmodifierat virus där cancerceller är med, och att de vita blodkropparna då reagerar genom att angripa cancern som finns i kroppen. Har dock för mig att studien endast har testats på de som allt hopp är ute för just för att den inte är helt riskfri.

Ska leta lite på nätet så återkommer jag med komentar om jag hittar den, för i såna fall så kan man ju iaf höra av sig till dem. Bättre det än inget, om vi säger så. Håller tummarna!!!

• Qecdvf

Såg nu att tråden är gammal, så får beklaga TS då det förmodligen kom försent mitt tips. Men det kanske kan hjälpa någon annan.

Svar på tråden HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer