• pnnae

Någon som vet vid vilken vecka de försöker stoppa förlossning på Östra Gbg?

Hej,

Är sängliggande sedan 1 vecka tillbaka med prematura förvärkar.  Är i v.22+4 idag.

Än så länge ingen påverkan på tapp,men då jag tidigare har fött prematurt vet jag att det kan väldigt fort för mig.

När jag har läst i olika trådar förstår jag att det är olika regler på olika sjukhus hurvida de sätter in  värkhämande dropp i v.22.

Någon som har erfarenhet hur de gör på Östra i  Gbg?

Tacksam försvar!

• Svar på tråden Någon som vet vid vilken vecka de försöker stoppa förlossning på Östra Gbg?
  • Cocco

v24 innan dess gör de ingenting( sa de i mars 2011 men sånt kan ju ändras)

och är en förlossning igång så sa de att den inte går att stoppa.

• pnnae

usch,trodde att alla sjukhus var tvungna att göra nått efter v.23 fullgångna. Konstigt att det skiljer från sjukhus till sjukhus.Man borde ha rätt till samma sjukvård var man än befinner sig i Sverige...

Tack för ditt svar!

• camizz

V 23! Min dotter va på väg ut 23+3 men fick hjälp å hålla henne inne till 24+4.
    Gbg har vecka 23 Uppsala 22?

• vännen
    pnnae skrev 2012-04-26 18:30:47 följande:
    usch,trodde att alla sjukhus var tvungna att göra nått efter v.23 fullgångna. Konstigt att det skiljer från sjukhus till sjukhus.Man borde ha rätt till samma sjukvård var man än befinner sig i Sverige... Tack för ditt svar!

Alla sjukhus har inte samma möjligheter att ta hand om ept barn. Därför skiljer sig det mellan sjukhus. Det är alltid att rekomendera att åka till ett universitetssjukhus om man är runt v 23 o på väg att föda.
  • Mammatillmini2008
    camizz skrev 2012-05-01 10:56:24 följande:
    V 23! Min dotter va på väg ut 23+3 men fick hjälp å hålla henne inne till 24+4.
    Gbg har vecka 23 Uppsala 22?
    Uppsala räknar inte veckor dom ser till barnets livsgnista
  • camizz

Aha! Kanske ändrats nu de sista åren?
    Underbart i alla fall :)

• Mammatillmini2008
    camizz skrev 2012-05-08 11:13:11 följande:
    Aha! Kanske ändrats nu de sista åren?
    Underbart i alla fall :)
    Vet inte om det har det när min son föddes för 4 år sen så var det livsgnistan som gällde  
  • MolleMalin

Jag blev inlagd på östra m vattenavg v 21 o då sa de att det varierar väldigt från fall t fall. Visar barnet livstecken sätts alla resurser in väldigt tidigt om barnet föds. För att stoppa värkar gäller nog v 22 typ. Beror nog lite på varför man har värkar. Är det pga infektion sägs det att det bästa är att föda o då är det inte alltid de gör ngt. Lycka till!

Svar på tråden Någon som vet vid vilken vecka de försöker stoppa förlossning på Östra Gbg?