• Minönskan

Ni som tar Ovitrelle eller Pregnyl - snälla kika på det här..

Jag har tagit min fjärde Pergotimekur och ska få ta Ovitrellesprutan när omslag sker. Jag har PCO och har aldrig haft omslag tidigare. Därav mitt nu förvirrade tillstånd som jag hoppas att ni kan hjälpa mej lite med :)

Är inte strecket liiiiiiite svagare än kontrollstrecket? Spelar det roll om jag tar sprutan nu när den är på gång så att säga eller ska jag vänta tills den är starkare? Tycker ni att den är svagare?
    Men om jag väntar till i eftermiddag t ex med ett nytt test kan det vara så att det då blivit svagare, att jag har kort äl och att det är för sent att sätta sprutan i magen?

Jag har fått order om att sprutan när det visar ägglossning på stickorna, det spelar ingen roll om det sker på morgonen eller på kvällen sa hon.

Hur gör ni andra? Väntar ni eller tar ni när stickan visar som mitt test?

• Svar på tråden Ni som tar Ovitrelle eller Pregnyl - snälla kika på det här..
  • Aj88

Hej.
    Vad svårt att veta när du ska testa själv. Jag får alltid vul ca dag 12 för att se hur stor blåsan är. På så sätt kan läkaren räkna ut när ägget är tillräckligt stort och alltså tid för mig att ta sprutan. Får exakt dag och tid.

Svar på tråden Ni som tar Ovitrelle eller Pregnyl - snälla kika på det här..