När din 7 åring säger han vill flytta till den andre föräldern..
Har en fundering jag känner jag vill finna en lösning på.. Jag och min son bor 72mil ifrån pappan. Dom har i dagsläget en bra relation trots avstånd. Sonen har det bra både här och hemma hos sin pappa, men vad som gör så ont i mitt hjärta är att jag ser hur han saknar sin pappa trots familjen han har med mig, min man och vår gemensamma son.
Under ett par år har han gråtit floder då och då och förklarat hur han vill bo med sin pappa för att han saknar honom så! Jag lider med honom, jag lider av att se vilken stark längtan han har och hur pass ledsen han blir av det.
Jag som mamma i det här läget känner att mina känslor är inte i fokus här och det handlar inte om hur jag känner, utan jag vill att HAN ska vara lycklig. Vill han flytta till sin pappa får han gärna göra det för jag VET att det är det han vill. Men i ärlighetens namn skulle jag bli knäckt mig efter snart 7 fantastiska år tillsammans med min son dag som natt sen han var en liten färsking i mina armar.. Jag vet att det är inget personligt, pojken har bara en extrem längtan efter sin pappa.. En jobbig sits, för innerst inne vill jag ju inte att han flyttar.
Hur skulle ni tycka i min situation? Skulle ni låta ert barn flytta?
Vill bara få lite reflektion i detta, lite feedback.
Tack för att ni tog er tid.