Har du någon gång förfalskat en namnunderskrift?
Frågan uppstod. Har du någon gång i livet förfalskat en namnunderskrift? I så fall, i vilket sammanhang?
Frågan uppstod. Har du någon gång i livet förfalskat en namnunderskrift? I så fall, i vilket sammanhang?
Jag förfalskade min mammas namnteckning fast med hennes tillåtelse! Det handlade om skolfotona och mina föräldrar va bortresta..
Har förfalskat morsans massor av gånger när jag ville slippa hemkunskap, syslöjd o likn mög. Funkade varenda gång. Konstigt egt, för jag var knappt aldrig närvarande på dom lektionerna, men förmodligen var lärarna lika glada som jag över min frånvaro i dylika ämnen.
Men för övrigt var jag en någorlunda snäll och lydig elev, faktiskt, men jag såg till att ordna det för mig....
Jag tror faktiskt inte jag gjort det.
Jag svarade ja, men sedan kom jag på att det inte riktigt var sant. I högstadiet anlitade jag en tjej några gånger för att skriva under intyg till gympaläraren. Själv kunde jag inte få till en bra förfalskning.
Jag försökte mig på min mammas på någon lapp till skolan i högstadiet. Annars har jag skrivit under som både min man och min affärspartner men det har varit med deras godkännande på brådskande papper.
Samma, under skoltiden.
Det har jag gjort, många gånger
Min dåvarande mans namnteckning förfalskade jag så att jag kunde ta ut pengar från hans konto
På den tiden när man tog ut pengar i banken.
Han visste ju om det, men det blir ju inte lagligt för det.
Till slut skrev jag hans namnteckning bättre än han själv
Sen har jag väl förfalskat ungarnas några gånger, har också varit i samband med bankärenden och med deras goda minne
Korstiddaren: nänä, jag tog reda på alla koder som behövdes ^^,
Förfalskade min mammas namnteckning under hela skoltiden(från trean och uppåt) om det var något som skulle skrivas under. 95% av gångerna var det för att jag helt enkelt glömt bort att ge lappen till henne och jag talade om att jag skrivit under. En gång jag INTE berättade om var gången då studierektorn skickade med mig en lapp där min mor skulle bekräfta att hon visste att jag rökte. (vilket hon inte alls visste) Blev nämligen påkommen med att tjuvröka utanför skolan av en ilsken studierektor och konstaterade iskallt att var det så att han ville ringa hem till mamma så kunde han göra det. Det blev en lapp istället
Förfalskade mammas underskrift en gång, på ganska viktiga papper till FK. Min mamma var utomlands och skulle skicka in ett läkarintyg samt ett papper om sjukskrivning... hon bad mig rita en kråka och skicka in, eftersom sjukintyget inte hunnit komma innan hon åkte.
Kändes inte alls bra, så ringde och pratade med försäkringskassan och sade som det var, frågade om det fanns något sätt.
De var tysta, sedan sade hon,
"Njae, det är ju din mamma som skall skriva under." ... sedan tillade hon. "Fast vi har ju inget sätt att ta reda på om det verkligen ÄR din mammas handstil."
"Men skall jag göra rätt så kan jag inte skriva under?"
"Nej... Men som sagt, vi har inte möjlighet att se vem som faktiskt skrivit."
Usch, jag får ont i magen av att tänka på det. Men jag ritade en kråka, som var ganska lik mammas, och skickade in. Mamma fick det godkänt och allt gick bara bra.
Men jag och mitt samvete. Aldrig gjort det när jag var liten, får magont av att "ljuga".
Fyller år i oktober och i årskurs tre på gymnasiet var det väldigt irriterande att 95% av mina klasskamrater själva kunde skriva på skolfotoslappen för de hade fyllt 18, och därmed få ut katalogen samma dag. Jag skulle behövt ta hem den till mamma för påskrift, och då förfalskade jag hennes namnteckning... ;)
Jag har nog aldrig förfalskat någon underskrift... Vet att tanken slog mig flera gånger när jag gick i skolan men jag vågade aldrig göra det.
Jag skulle tro att alla har förfalskat sina föräldrars namnteckning vid något tillfälle.. eller någon annans, men det är ju vad jag tror.. "utifrån mig själv dömer jag andra"
Själv skrev jag på någon lapp från skolan/gymnasiet med min mammas handstil för att jag inte ville gå på gympan nån gång.. inget allvarligt men likväl en förfalskning :)
Ja en förälders.. i skolan va nån läxa eller nått i sammanhanget ganska oviktigt.
Jag förfalskade en före detta sambos underskrift, när vi fortfarande bodde tillsammans. Han hade fått papper från Kronofogden och glömde hela tiden att skriva under, så jag gjorde det för att undvika att han halkade dit ännu mer....