Eget rum för 1-2 dagar i månaden?
Nu skulle jag vilja ha er åsikt.
Sambon har sedan ett tidigare förhållande två tonåringar som "ska" bo hos oss varannan helg. Nu är de hellre, precis som de flesta i den åldern, med kompisar vilket gör att de bor hos oss endast 1-2 dagar i månaden vilket gör att jag tycker att det känns onödigt med ett varsitt rum de få dagar de sover här. Kan tillägga att det säkert är 2-3 månader sen de sov här samtidigt en natt.
Vi har även en 1 åring som för tillfället inte har något rum överhuvudtaget och jag skulle väldigt gärna vilja att hon kunde ta ett av rummen. Som det är nu är samtliga leksaker i köket och vardagsrummet. Hon är också väldigt lättväckt och jag längtar efter att kunna ligga och läsa på kvällen utan att väcka henne.
Kan tillägga att vi även har ett "allrum" med en bäddsoffa men det är inte ett rum som passar direkt till barn- eller sovrum men funkar ju bra som extra sängplats. Till och med så att en av tonåringarna föredrog att sova där trots att eget rum finns.
Jag har ju hoppats på att sambon själv ska föra det här på tal men kanske väntar han ut mig. Vad tycker ni, är jag hemsk som tycker att tonåringarna kan dela på ett rum då det faktiskt också finns en bäddsoffa om de någon gång är här samtidigt?