vila efter fostervattenprov?
Hej, jag kommer att göra ett fostervattensprov i nästa vecka och undrar hur länge man behöver vila efteråt. Ni som har gjort det: Var ni på jobbet dagen efter?
Hej, jag kommer att göra ett fostervattensprov i nästa vecka och undrar hur länge man behöver vila efteråt. Ni som har gjort det: Var ni på jobbet dagen efter?
Man sak bara behöva vila i 1 dygn efteråt men jag tog semester i 3 dgr för att inte stressa. Bar inget tungt 1 dygnet men sen abr jag på min dåvarande 8 månaders bebis som vägde 10 kg.
Jag vilade även dagen efter. Har gjort 2 gånger. Första gången ringde de efter 3 dagar då får att meddela att provet inte var normalt.
Andra gången fick jag brev hem efter 8 dagar. Den gången såg allt normalt ut.
en alldeles (kanske för) personlig fråga: vad gjorde ni när ni fick beskedet inte var normalt?
Många säger att man ska ha pratat igenom med sin partner vad man ska göra om provresultatet visar att barnet är skadat. Vi har inte gjort det... Jag bara förtränger det hela och ser provtagningen som ett sätt att få bekräftat att barnet är friskt... Men om det inte är det?
Vi valde att avbryta graviditeten. Jag visste innan att vi skulle välja det men vi hade inte pratat om det. Man vill så gärna tro att allt är bra så det var så jobbigt att prata om.
Jag vet hur du känner.
jag kan tänka mig att ett sådant beslut inte är lätt att fatta, just nu vill jag inte tänka på det... stoppar huvudet i sanden tills testet är gjort och resultatet är här.
Skönt att nästa test gått bra!!
ja då var det gjort! Själva undersökningen var egentligen inte så jobbig, liksom många av er redan sagt. Bebisen höll sig snällt på ena sidan och idag hade jag kontroll igen. Det gör inte ont alls. Är bara sååå trött. Men kan ha å göra med mitt järnvärde som var på personlägsta... Nu är det bara att vänta på resultatet av testet
Hejsan!
jag är mamma till 4 flickor som nu väntar en pojke ,,,gjorde mitt fvp igar för varan bebis hade daligt resultat pa kub/nupp 1:9 sannolikheten för down syndrom nackenspalt 3,6mm! Fick redan idag över telefon besked att allt ser bra ut ingen kromosomavikelse och att det blir en pojk,,,,,
vill med detta inlägg lugna alla blivande föräldrar ,,,när ni gör ett test och det blir daligt gör da för guds skull ett fvp,,,det är det svaret vilket viktigt är,,,för övrigt försöker jag ta det lugnt dem första dagarna efter fvp......
lycka till alla
Jag fick vila i nästan 10 dagar då jag började läcka fostervatten. Kom skvättar varje gång jag gick. Låg i soffan och hinkade i mig vatten.
Hejsan , gjorde fostervattenprov i onsdags, vilade den dan, gick o jobba igår , fysiskt ansträngande jobb dock , men tog de lugnt, kände att jag fick ont o har ont idag ???? Ska man åka in för kontroll tycker ni ?
Hejsan , gjorde fostervattenprov i onsdags, vilade den dan, gick o jobba igår , fysiskt ansträngande jobb dock , men tog de lugnt, kände att jag fick ont o har ont idag ???? Ska man åka in för kontroll tycker ni ?